سفارش تبلیغ
صبا ویژن
رخت بر بستن نزدیک است . [نهج البلاغه]
 
سه شنبه 88 آبان 26 , ساعت 11:36 صبح
کد خبر: 793808 زمان مخابره: 25/8/1388 - 18:35:42
نصرتی: تیم ایران نیاز به بازی با تیم های مطرح دارد
بازیکن تیم ملی فوتبال ایران گفت: بازی با تیم های بزرگ می تواند تماشاگران را با فوتبال ملی آشتی دهد.
محمد نصرتی در گفت و گو با ایرنا، افزود: متاسفانه ناکامی تیم ملی ایران در راهیابی به جام جهانی باعث شده است تماشاگران استقبال خوبی از دیدار های تیم ملی نداشته باشند و این امر نیز موجب کاهش انگیزه ما شده است.
وی افزود: در مقدماتی جام جهانی 2002 هم که از جام جهانی حذف شدیم با همین مشکل روبه رو بودیم و کم کم برطرف شد.
بازیکن تیم ملی ایران گفت: کسب نتایج مطلوب و بازی با تیم های مطرح توانست موجب حضور گسترده هواداران در ورزشگاه ها شود، به طوری که در دیدار دوستانه تیم های ایران و مقدونیه در جام ال جی بیش از 90 هزار نفر در ورزشگاه آزادی حضور پیدا کردند.
مدافع تیم ملی در خصوص دیدار مقابل اردن تصریح کرد: نبود لژیونر ها شرایط را برای پیروزی در این دیدار دشوار کرده است، چرا که اردنی ها برای زنده نگه داشتن امید های خود نیاز به گرفتن نتیجه در مقابل تیم هستند.
وی اظهار کرد: جو ورزشگاه امان بسیار سنگین است که امیدوارم بازیکنان جوان ایران بتوانند با تمرکز لازم مقابل حریف صف آرایی کنند.

شنبه 88 آبان 23 , ساعت 11:3 صبح
سکوهای‌خالی، بزرگترین دغدغه قطبی
فوتبال- گروه ورزشی:
با گذشت پنج‌ماه از آخرین بازی رسمی ملی و خاطره تلخ حذف از رقابت‌های مقدماتی جام جهانی، امروز ایران در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا مقابل اردن قرار می‌گیرد

این بازی در ادامه رقابت‌های مقدماتی از گروه پنجم برگزار می‌شود و تیم افشین قطبی که در دو بازی گذشته به یک برد و یک تساوی دست یافته در ورزشگاه آزادی به دنبال کسب 3 امتیاز و حفظ صدرنشینی در پایان دور رفت رقابت‌ها خواهد بود.

ایران تا سال 2011 تورنمنت رسمی دیگری در پیش ندارد و قطبی که پیش از این با وعده صعود به جام جهانی، سکان هدایت تیم ملی را در دست گرفته بود، ظاهرا با هدف کسب عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا رقابت‌های مقدماتی را دنبال می‌کند. تیم قطبی البته فعلا چهره یک تیم مدعی برای رسیدن به عنوان قهرمانی آسیا را نداشته اما انتظار می‌رود حداقل برای صعود به جام جهانی دچار دردسر نشود.حریف امروز تیم ایران، ‌اردن است؛ تیمی که در سال‌های اخیر تکراری‌ترین حریف تیم ملی در رقابت‌های مقدماتی بوده و البته حالا در موقعیت بحرانی قرار دارد.

تیم ملی اردن با ناصر جوهر مصری رقیب قابل احترام و سرسختی برای ایران بود اما شرایط این تیم کاملا دگرگون شده و انتظار می‌رود شاگردان قطبی به یک پیروزی خانگی آسان در بازی امروز دست یابند.اردن در این گروه با یک امتیاز چهارم است و پایین‌تر از حد انتظار ظاهر شده. با این شرایط انتظار نمی‌رود شاگردان عدنان حمد عراقی حریف سرسختی برای تیم ملی ایران باشند. تایلند و سنگاپور دیگر تیم‌های حاضر در این گروه هستند که در دیگر بازی روز شنبه از گروه پنج به مصاف هم می‌روند.

 انتقال بازی‌های ملی به شهرستان‌ها

حضور کمتر از 500 تماشاگر در بازی دوستانه ایران و ایسلند یک فاجعه بی‌سابقه به شمار می‌رفت که نشان از بی‌توجهی تماشاگران به سرنوشت فوتبال ملی پس از ناکامی‌های اخیر داشت. قطبی نگران است که در بازی‌های رسمی با چنین شرایطی امتیاز میزبانی در ورزشگاه آزادی را عملا از دست بدهد. او روز گذشته پیش از بازی با اردن در این خصوص گفت: «از مردم خواهش می‌کنم بازیکنان تیم ملی را همراهی کنند و با احساسات و عشق خودشان، باعث افزایش تلاش بازیکنان شوند. امیدوارم آنها من و بازیکنان تیم ملی را تنها نگذارند و با پرکردن ورزشگاه به بازیکنان روحیه بدهند. برای دیدار مقابل ایسلند عده کمی به ورزشگاه آمده بودند اما همین عده کم با هیجان تیم ملی را تشویق کردند.

درست است که آنها کم بودند اما با خود هیجان و تلاش را به بازیکنان هدیه دادند. من دست تک‌تک آنها را می‌بوسم.»  نگرانی مسئولان تیم ملی حتی به جایی رسیده که موضوع برگزاری بازی‌ها در شهرهای دیگر ایران را مطرح کرده‌اند. قطبی در این مورد گفت: «امیدوارم بتوانیم برای استقبال بیشتر تماشاگران از بازی‌های تیم ملی، برخی بازی‌ها را در شهرهای مختلف کشور برگزار کنیم. بنابراین در برنامه‌ریزی‌های آینده تلاش خواهیم کرد با این کار فوتبال در تمام مناطق کشور رشد کند و برای بازیکنان نیز فضایی ایجاد شود که با انگیزه‌ بیشتری مقابل حریفان بایستند.»

 قطبی: اردن دفاعی و بسته بازی می‌کند

سرمربی تیم ملی در خصوص بازی امروز مقابل اردن گفت: «‌هدف ما خیلی ساده است. می‌خواهیم تیمی بسازیم که همه از آن لذت ببرند و با انجام بازی‌های زیبا در جام ملت‌های آسیا، مردم را خوشحال کنیم.»

قطبی درباره ترکیب جدید تیم ملی ایران گفت: «با این ترکیب جدید تیم ملی را برای جام جهانی 2014 آماده می‌کنیم. از عملکرد تیم راضی هستم و بازیکنان با انگیزه زیادی در تمرینات حاضر می‌شوند. با اضافه شدن نکونام و شجاعی، این اردو کامل شده است. در حال حاضر 28 بازیکن در تیم حضور دارند و با قدرت تمرین می‌کنیم. فکر می‌کنم بازی خوبی در پیش داشته باشیم. مبعلی نیز در حال حاضر شرایط خوبی دارد.»

قطبی ادامه داد: «اردن و سوریه و تمام تیم‌های عربی همیشه برای ما مشکل‌ساز بوده‌اند چون انگیزه زیادی برای دیدار مقابل ایران دارند. اردن، دو بازی پشت‌سرهم با ایران دارد که این دیدارها برای آنها حساس است و شک ندارم که آنها بسته و دفاعی بازی خواهند کرد. با توجه به اینکه این تیم در بازی‌های قبلی نتایج خوبی کسب نکرده، در نهایت قدرت برابر ما می‌ایستد. البته این بدان معنی نیست که بازیکنان ما بخواهند از این بازی کوه بزرگی در ذهن‌شان تجسم کنند چرا که آنها انگیزه‌ بسیار زیادی دارند و با فوتبال بسته‌ تیم‌های عربی از جمله اردن که می‌خواهد حتی در ورزشگاه آزادی از تیم ایران امتیاز بگیرد، آشنا هستند.»

 عدنان حمد: از ناکامی ایران تعجب کردم

شرایط بحرانی تیم ملی اردن در زمان مربیگری وینگادای پرتغالی منجر به جدایی این مربی شد و عدنان حمد عراقی هدایت این تیم را در دست گرفت اما وضعیت تیم ملی اردن همچنان  بحرانی است. آنها در 6 بازی ملی اخیر، رنگ پیروزی را ندیده‌اند و در تهران هم امید زیادی به کسب امتیاز نخواهند داشت.

عدنان حمد روز گذشته از اهداف خود در تقابل با تیم ایران  گفت: «رویارویی در دو بازی پیاپی مقابل ایران برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است چراکه می‌خواهیم به صدر گروه نزدیک شویم. در گروه ما، تیم ایران صدرنشین است و اردن هنوز نتایج خوبی به دست نیاورده پس باید از این فرصت استفاده کنیم.» وی افزود: «ایران تیم بزرگ و قدرتمندی دارد و در وهله‌ اول تصمیم دارد نتیجه‌ خوبی برابر ما به خصوص در ورزشگاه آزادی بگیرد. در 10 بازی اخیر ایران مقابل اردن، همیشه بازی‌های سختی بین دو تیم انجام می‌شده اما امیدوارم این بار ما بتوانیم به موفقیت‌های خوبی مقابل این تیم برسیم.»

عدنان حمد در ارزیابی‌اش از شناخت تیم ایران گفت: «درست است که این تیم نتوانسته به رقابت‌های جام جهانی صعود کند و این مسئله باعث تعجب ما هم شد اما قطعا ایران پس از این ناکامی انگیزه‌ بیشتری پیدا کرده و می‌خواهد در جام ملت‌های آسیا با نهایت تلاش موفق باشد. می‌دانم که آنها می‌خواهند عدم صعود به جام جهانی را جبران کنند. ایران، تیم بزرگی است اما این مسئله باعث نمی‌شود که ما پیش از مسابقه‌ خودمان را ببازیم چرا که آمده‌ایم در تهران نتیجه‌ خوبی بگیریم.»

تاریخ درج: 23 آبان 1388 ساعت 08:33 تاریخ تایید: 23 آبان 1388 ساعت 09:40 تاریخ به روز رسانی: 23 آبان 1388 ساعت 09:42

شنبه 88 آبان 23 , ساعت 10:50 صبح
 

حمایت کارشناسان از تصمیم رئیس‌جمهوری برای بازگشت مدیریت مترو تهران به دولت

مترو از بن‌بست خارج می‌شود

? محمد رویانیان، رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل: به محض اعلام تصمیم دکتر احمدی‌نژاد برای بازگرداندن مدیریت مترو به دولت، شاهد موضع‌گیری هدفمند و سیاسی هستیم. در حالی که مترو هم‌اکنون به بن‌بست رسیده و با این وضع، مترو تا چهار سال دیگر هم به‌جایی نمی‌رسد
? وقتی مدیریتی با این همه مساعدت دولت همچنان می‌نالد، یعنی بن بست
? آقایی، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس: ما از تصمیم دکتر احمدی‌نژاد برای تقویت و افزایش کارآمدی حمل و نقل عمومی پایتخت و حتی دیگر شهرها و کلانشهرها استقبال می‌کنیم
? کوثری، نماینده مردم تهران: شهرداری تهران در اختصاص اعتبارات به مترو کم‌کاری کرده و توجه چندانی به تأمین اعتبارات مترو طبق وظیفه خود نداشته است

گروه اجتماعی ـ مهدی جابری: متروی تهران سال‌هاست که به رغم مساعدت‌ها و پشتیبانی دولت، نه تنها درجا می‌زند بلکه بازگشت به عقب نیز دارد و بازگرداندن مدیریت مترو به دولت، می‌تواند راهکار بن‌بست کنونی باشد.
محمد رویانیان رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و مصرف‌ سوخت کشور با بیان این مطلب به خبرنگار «ایران» گفت: به محض اعلام تصمیم دکتر احمدی‌نژاد برای بازگرداندن مدیریت مترو به دولت، شاهد موضعگیری هدفمند و سیاسی از سوی کسانی هستیم که سعی می‌کنند با توسل و تمسک نامربوط به اصل 44 قانون اساسی و تفسیر نادرست از آن، جلوی تحقق این تصمیم را بگیرند و آن را غیرقانونی بخوانند.
وی افزود: حقیقت این است که مترو هم‌اکنون به بن‌بست رسیده است و به رغم مساعدت‌های بی‌دریغ دولت از مترو در چهار سال گذشته و در حالی که این مساعدت‌ها چهار، پنج برابر دولت‌های قبلی بوده است، تاکنون شاهد بهبود مدیریت مترو و خدمات‌رسانی بهتر آنها به شهروندان نبوده‌ایم و البته این حقیقت برای مدیران شهری و حمل و نقل تهران تلخ است اما باید بپذیرند که با این وضع، مترو تا چهار سال دیگر هم به جایی نمی‌رسد چرا که قدرت خروج از بن‌بست کنونی را ندارد.
رویانیان تصریح کرد: من هنوز هم پلیس هستم و به عنوان یک پلیس و نیز رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و مصرف سوخت، چهار سال است که به حرف‌ها و فریادهای تکراری و هدفمند مدیران مترو و شهری تهران عادت کرده‌ام که همواره از نبود و کمبود بودجه و اعتبار می‌نالند. پس در شرایطی که با این همه مساعدت‌ دولت، آنها همچنان فریاد می‌زنند که پول نداریم، این یعنی بن‌بست. در حقیقت، مسئولان مترو به جای این‌که بگویند «دیگر نمی‌توانیم»، فریاد می‌زنند که «پول نیست!»
رئیس ستاد حمل و نقل و مصرف سوخت کشور با تأکید بر این‌که دکتر احمدی‌نژاد تصمیم کاملاً دقیق، صحیح و قانونی گرفته است، افزود: آقای رئیس‌جمهور برای کمک به مردم تهران و حمل و نقل عمومی پایتخت به این تصمیم و نتیجه رسیده است و با توجه به این‌که ایشان دکترای حمل و نقل ریلی دارد و قبلاً هم شهردار تهران بوده است، الآن به عنوان رئیس‌جمهور این کشور، بهترین تصمیم را گرفته و به این نتیجه رسیده است که مدیریت فعلی مترو بیش از این نمی‌تواند برای شهروندان مفید، مؤثر و مشکل‌گشا باشد. وی در پاسخ به این سؤال که این تصمیم جدید از چه زمانی می‌تواند اجرایی شود، گفت: تحقق این تصمیم بستگی به این دارد که دوستان ما در شهرداری تهران سعی بر سنگ‌اندازی و ایجاد اخلال در این راه نداشته باشند و بدون هیچ سهل‌انگاری و مخالفت بی‌فایده، دولت را در اجرای این تصمیم یاری کرده و هر چه زودتر مترو را از این وضعیت نجات دهند. رویانیان افزود: متروی تهران الآن به یک منجی نیاز دارد تا از این بن‌بست خارج شود.
? بازگرداندن مدیریت مترو از اختیارات هیأت دولت است
دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت نیز در مصاحبه با خبرنگار ما با تأکید بر مغایرت نداشتن تصمیم جدید رئیس‌جمهور با قانون اساسی گفت: در چند روز گذشته برخی از رسانه‌ها با انعکاس اظهار نظر تعدادی از فعالان سیاسی مدعی شده‌اند که بازگرداندن مدیریت مترو به دولت خلاف قانون است و این در حالی است که رئیس‌جمهور مسئول اجرای قانون اساسی است و طبیعتاً بیش از دیگران به اختیارات قانونی خود واقف است.
احسان جهاندیده افزود: برخی‌ها می‌گویند این تصمیم مخالف اصل 44 است و این دوستان این گونه استدلال می‌کنند که طبق اصل 44 مترو نباید به دولت واگذار شود در حالی که در این اصل نامی از مترو نیامده است که بتوان به آن استناد کرد.
وی اظهار داشت: با این استنباط‌ها و استدلال‌های نادرست راه به جایی نمی‌بریم اما اگر به گذشته رجوع و سابقه مدیریت مترو را بررسی کنیم، قطعاً راهگشا خواهد بود. یعنی مدیریت مترو تا سال 1379 در اختیار وزارت کشور بود که براساس مصوبه شماره 17766- ت 23081 هـ مورخ 4/5/79 هیأت وزیران پس از پیشنهاد سازمان امور اداری و استخدامی کشور و نظر موافق وزارت کشور و اعلام موافقت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با انتزاع شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) از وزارت کشور و واگذاری آن با تمامی وظایف، اختیارات، امکانات و تعهدات قانونی به شهرداری تهران موافقت شد.
دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: همان طور که تأسیس‌ شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه براساس لایحه قانونی اصلاح قانون تأسیس‌ مترو مصوب 15/4/1359 شورای انقلاب و به استناد ماده یک آن انجام شده است، بنابراین تصمیم‌گیری درباره نحوه مدیریت مترو کاملاً براساس اختیارات قانونی هیأت وزیران است و مغایرتی با قانون ندارد. ضمن این‌که دولت دکتر احمدی‌نژاد همواره قانون محور بوده است.
? نایب رئیس کمیسیون عمران: تصمیم رئیس جمهور، ایده خوبی است
علی اکبر آقایی، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز با تأکید بر این که مشکلات شهری و حمل و نقل پایتخت باید با مشارکت همه نهادها و سازمان‌ها حل شود، گفت: چنانچه دولت با هدف تخصیص اعتبارات بیشتر و سرمایه‌گذاری کلان‌تر برای توسعه مترو و بهبود خدمات مترو و نیز افزایش حجم جابه‌جایی شهروندان در پایتخت، قصد تغییر و تحول در مدیریت مترو را دارد، ایده خوبی است. وی اظهار داشت: ما از تصمیم دکتر احمدی‌نژاد برای تقویت و افزایش کارآمدی حمل و نقل عمومی پایتخت و حتی دیگر شهرها و کلانشهرها استقبال می‌کنیم و مطمئنیم که با توجه به آماده بودن تقریبی برخی زیرساخت‌ها، می‌توان با توسعه و خرید ناوگان، شهروندان تهرانی را به بهبود امور و وضعیت موجود امیدوار کرد تا در نهایت شاهد رضایتمندی عمومی از مترو و خدمات آن باشیم.
? کوثری: کمک دولت به مترو خوب بود ولی شهرداری نه
محمد اسماعیل کوثری عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز درباره تغییر در مدیریت متروی تهران معتقد است نمایندگان مجلس بر افزایش کیفیت خدمات‌رسانی مترو و توسعه خطوط آن تأکید دارند تا مردم از نتایج آن بهره‌مند شوند، حال تفاوتی ندارد که مدیریت مترو بر عهده کدام نهاد باشد. وی افزود: بیشتر اختلاف نظرهایی که معمولاً رسانه‌ای می‌شود درباره این است که «دولت، اعتبارات مورد نیاز شهرداری برای احداث مترو را تأمین نکرده است، اما طبق بررسی‌های مجلس و پیگیری‌های مدام و همیشگی ما، مبالغی که دولت برای توسعه مترو به شهرداری پرداخت کرده است دقیقاً مطابق مصوبات مجلس است. این در حالی است که شهرداری تهران در اختصاص اعتبارات به مترو کم‌کاری کرده و توجه چندانی به تأمین اعتبارات مترو طبق وظیفه خود نداشته است.»
کوثری تأکید کرد: بنابراین اظهار نظر افراد غیرمطلع مبنی بر این‌که دولت اعتبارات مترو را واگذار نکرده، درست نیست.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره برخی اظهارنظرها راجع به مغایرت داشتن تصمیم دولت با اصل 44 نیز گفت: شهرداری تهران برای انجام امور شهر از پول مردم استفاده می‌کند بنابراین نمی‌توان گفت شهرداری بخش خصوصی است و یا مدیریت مترو الآن در دست بخش خصوصی قرار دارد و بر همین اساس چنانچه مدیریت مترو در دست دولت باشد، مغایرتی با اصل 44 ندارد. البته صحبت درباره مدیریت مترو، بحث جدایی‌ می‌خواهد که من نمی‌خواهم درباره آن چیزی بگویم.


شنبه 88 آبان 23 , ساعت 10:49 صبح

دوشنبه 88 آبان 18 , ساعت 2:51 عصر
معاون وزیر رفاه:
50 درصد منابع حاصل از اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها بصورت نقدی بازتوزیع می‌شود
اصلاحات قیمتی تا پایان برنامه پنجم صورت می‌گیرد

سرویس: اجتماعی - خانواده
1388/08/18
11-09-2009
10:51:34
8808-02230: کد خبر

خبرگزاری دانشجویان ایران - اراک
سرویس: اجتماعی - خانواده

معاون وزیر رفاه و تامین اجتماعی گفت: یارانه در کشورهای توسعه یافته به تولید تعلق می‌گیرد در حالی که این یارانه‌ها در کشورهای توسعه‌نیافته برای مصرف است.

به گزارش خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسینعلی ضیایی در همایش استانی تشریح لایحه هدفمند کردن توزیع یارانه‌ها در اراک، افزود: در برخی از کالاهای مصرفی کشور، سرمایه‌داران 20 برابر نیازمندان از منابع بهره‌مند می‌شوند که باید برای رسیدن به عدالت، بهره‌مندی به صورت مساوی تقسیم شود.

وی با اشاره به اهمیت لایحه هدفمند یارانه‌ها خاطرنشان کرد: اگر خواهان پیشرفت و رسیدن به توسعه پایدار هستیم، همه باید نهایت حمایت خود را از لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها داشته باشند.

ضیایی افزود: یکی از اثرات مهم هدفمندسازی یارانه‌ها، بهینه‌سازی در مصرف و بالا رفتن بهره‌وری است که سبب می‌شود در زمینه مصرف انرژی صرفه‌جویی صورت گیرد.

معاون وزیر رفاه تصریح کرد: شناسایی اقشار و فعالیت‌های آن‌ها، تبیین مبانی تعیین اقلام عمده، شیوه و سرعت اصلاحات قیمت، بررسی آثار اصلاحات قیمتی و بررسی روش‌ها و شیوه‌های بازتوزیع منابع مهم‌ترین اقداماتی است که باید در رابطه با هدفمند کردن یارانه‌ها اجرایی شود.

وی گفت: اصلاحات قیمتی به صورت تدریجی و تا پایان برنامه پنج ساله پنجم صورت می‌گیرد که در نهایت یارانه‌ها به صورت عادلانه در میان اقشار مختلف مردم پخش می‌شود.

معاون وزیر رفاه و تامین اجتماعی درباره توزیع منابع حاصل از اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها، گفت: پس از هدفمند کردن یارانه‌ها، 50 درصد منابع آن به صورت نقدی در میان مردم بازتوزیع خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در حال حاضر 42 هزار میلیارد ریال به صورت یارانه در کشور پرداخت می‌شود که این میزان با توجه به حامل‌های انرژی امکان تغییر نیز دارد.

وی تاکید کرد: برخورداری دهک دهم درآمدی جامعه از منابع نسبت به دهک اول 20 برابر بیشتر است که باید سیاستی اتخاذ شود که این میزان به سوی عدالت رهنمون شود.

ضیایی با اشاره به برخی مخالفت‌ها با طرح هدفمند کردن یارانه‌ها اظهار کرد: با توجه به برخورداری دهک بالای جامعه از یارانه بیشتر، به صورت طبیعی این دهک مخالفت‌هایی را با هدفمند کردن یارانه‌ها در دستور کار قرار می‌دهد که امری طبیعی است.

معاون وزیر رفاه و تامین اجتماعی با اشاره به مزایای این طرح در افزایش بهره‌وری خاطرنشان کرد: بدون شک طرح هدفمند کردن یارانه‌ها سبب می‌شود تا در مصرف انرژی نیز تجدید نظر صورت گیرد.

وی با اشاره به تهیه کارت‌هایی تحت عنوان «عدالت»، گفت: این کارت‌ها در اختیار مردم قرار می‌گیرد تا از طریق آن بتوانند یارانه‌های نقدی را دریافت کنند.

ضیایی ادامه داد: مردم پس از اعلام زمان اجرای طرح، تا یک ماه باید نسبت به افتتاح حساب بانکی اقدام کنند تا از طریق شماره حساب‌ها یارانه‌های نقدی در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

معاون وزیر رفاه و تامین اجتماعی تصریح کرد: پایگاهی برای افرادی که هنوز اقدام به تکمیل فرم‌های مربوطه نکرده‌اند در نظر گرفته می‌شود تا از طریق آن بتوانند اطلاعات خانوارهای خود را ارائه دهند.


دوشنبه 88 آبان 18 , ساعت 2:44 عصر
خبرهای درگوشی/ برنامه‏های جدید ستاد مشترک گروه سبز Print E-mail
شنبه ?? آبان ????


راه اندازی ماهواره سبز با وجوهات شرعی!

دو تن از حامیان میرحسین موسوی بر هزینه وجوهات شرعی برای راه اندازی شبکه ماهواره ای وی تاکید کرده اند.
شیخ یوسف صانعی و حسینعلی منتظری اخیرا در دیداری که موسوی به آنها داشته از مواضع و اقدامات میرحسین تجلیل کرده و آمادگی خود را برای پرداخت وجوهات شرع مردم جهت راه اندازی شبکه ماهواره ای میرحسین اعلام کرده اند. گفتنی است در ایام اغتشاشات پس از انتخابات وجوهات شرعی نامبردگان افزایش یافته است که در پیگیریهای خبرنگار جوان آنلاین مشخص شد که برخی چهره های مرفه و البته متنفذ که تاکنون ریالی بابت وجوهات شرعی پرداخت نکرده اند با سرازیر کردن وجه نقد بعنوان وجوهات شرعی به دفتر مراجع تقلید فتنه گران سبز به صورت مستقیم در حمایت مالی از جریان اغتشاشگر شرکت می کنند.

موسوی«ستاد مشترک رهبری» تشکیل می دهد

مشاوران ارشد میرحسین موسوی جدیدترین توصیه های خود را برای فعالیت های جنبش سبز به وی ارائه کرده اند.
درجدیدترین توصیه ها به میرحسین موسوی بر ایجاد یک «ستاد مشترک رهبری» مرکب از نمایندگان «خاتمی»،«موسوی»،«کروبی»،«هاشمی» و...تاکید و تصریح شده است،هر یک از این افراد چهار نفر شامل یک استراتژیست ،یک تئوریسین،یک مدیر اجرایی و یک متخصص تبلیغاتی را برای تشکیل جلسات مشترک معرفی نمایند.
همچنین مشاوران موسوی با اشاره به تشکیل کمیته «تدبیر شرایط حال» مرکب از زیرمجموعه های حقوقی،تبلیغاتی و ضد تبلیغاتی،ارتباطات خصوصی و عمومی تصریح کرده اند از این پس برنامه ریزی ها برای حضور جنبش سبز باید در چارچوب تقویم و مناسبت ها باشد.
این گزارش حاکی است،ریزش هواداران یکی از دغدغه هایی بوده که مشاوران میرحسین برای آن پیشنهاد کرده اند،با نزدیک ساختن حضور های خیابانی باید هیجان های موجود را حفظ کرده و بهترین اقدام «خلق مناسبت» برای «برنامه ریزی جهت بهره برداری» می باشد.
از دیگر سو گفته می شود یکی از مشاوران موسوی که حلقه ارتباطی وی با خاتمی می باشد در بیان تاکتیک های آتی جنبش سبز تاکید کرده که اتخاذ دو روش از سوی رهبران این جنبش لازم و ضروری بنظر می رسد.روش اول «ممانعت از تثبیت شرایط عادی برای حاکمیت» بوده و روش دوم « جنگ مواضع بر سر هر موضوع با حاکمیت و پیروز انتخابات می باشد».

تلاش برای ادامه ناآرامی ها در کشور

اخیرا توسط فرد یا افراد ناشناس وابسته به گروه های مخالف نظام مجلاتی حاوی تصاویر از حوادث و آشوب‌های پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری در تهران به همراه عکس‌هایی از کشته شدگان با هدف تحریک افکار عمومی به ادامه اغتشاش و نا آرامی در مناطق مختلف خصوصاً شما تهران پخش گردیده است.
در این مجلات از کشته شدگان ناآرامی‌های اخیرا به عنوان شهید یاد شده است.
گفتنی است نام و آدرس منازل تعدادی از مامورین امنیتی و انتظامی که در جریان برقرای آرامش پس از اغتشاشات شرکت داشته‌اند در مجله درج شده است.

ارسال دعوت نامه ایتالیا برای وحیدنیا!

ایتالیارسماً از محمود وحیدنیا برای شرکت در همایش آزادی بیان دعوت کردند‏.‏

نمایندگان اعضای حزب راستگرای میانه ملت آزادی در پارلمان ایتالیا اعلام کردند‏:‏ طی نامه‌ای به سفیر جمهوری اسلامی ایران در رم، رسماً از محمود وحیدنیا برای شرکت در همایش آزادی بیان دعوت کردند‏.‏
 ‏بندتو دلا و دوا وانریکو موسو؛ نمایندگان اعضای حزب راستگرای میانه ملت آزادی در پارلمان ایتالیا اعلام کردند‏:‏ طی نامه‌ای به سفیر (کفیل) جمهوری اسلامی ایران در رم رسماً از محمود وحیدنیا برای شرکت در همایش آزادی بیان در این کشور دعوت کردند‏.‏
این گزارش حاکیست که این نمایندگان در نامه خود به سفارت ایران از وحیدنیا دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف و برنده جایزه المپیاد جهانی ریاضیات که ‏28‏ اکتبر‏6 آبان با طرح پرسش‌هایی از آیت الله خامنه‌ای رهبری عالی ایران انتقاد کرده بود، برای سفر به ایتالیا جهت شرکت در یک همایش دعوت کردند‏.‏
دراین نامه آمده است‏:‏ دعوت از محمود وحیدنیا نشانه روابط نزدیک ما با ملت ایران و شنیدن مستقیم سخنان و نظرات این دانشجوی نسل جدید که هم اکنون قهرمان و الگوی جوانان ایرانی محسوب می شود و نیز اهمیت ما به مقوله آزادی بیان است‏!
نویسندگان نامه بدون اشاره به زمان برگزاری همایش آزادی بیان، افزودند ‏:‏ بحث درباره موضوع آزادی فکر و تکثرعقاید معرف لحظه‌ای مهم در زمینه رشد به سوی دمکراسی ایران و ایتالیا برای تحکیم نظرات مشترک و روابط میان دو کشور است‏.‏
مائوریتسیو گاسپاریرییس فراکسیون نمایندگان عضو حزب حاکم راستگرای میانه ملت آزادی درمجلس سنای ایتالیا پیشتر نیز از دولت این کشور خواست تا موضوع محمود وحیدنیا دانشجوی منتقد ایرانی را پیگیری کند‏.‏
این نمایندگان  درحالی مدعی شدند که پس از اظهارات محمود وحیدنیا دانشجوی ایرانی در حضور آیت‌الله علی خامنه‌ای دیگر خبری از او نیست که وی طی چند روز گذشته مصاحبه‌های مختلفی با سایت‌های خبری گوناگون داشته است.
وحیدنیا دریکی از مصاحبه‌های خود با تکذیب اخبار منتشره درباره برخورد با وی، گفت: تمایلی برای مصاحبه و حاشیه سازی رسانه‌ای ندارم و وقتی مطالب برخی سایت‌های خارج نشین در مورد حرف‌هایم و نحوه برخورد رهبری و کل این ماجرا را که می‏شنوم ‏خنده‏ام می‏گیرد.
محمود وحیدنیا دارای رتبه طلای المپیاد کشوری ریاضی در سال 1386 است و از سال گذشته در رشته ریاضی در دانشگاه صنعتی شریف تحصیل می‌کند.

شرط رهبری برای حلال وحرام بودن نگهداری ماهواره

سایت شیعه‌نیوز استفتای ذیل و نظر آیت‌الله خامنه‌ای را در مورد استفاده از ماهواره منتشر کرد.
آیا خرید و نگهدارى و استفاده از دستگاه گیرنده برنامه‏هاى تلویزیونى از ماهواره جایز است؟ و اگر دستگاه گیرنده مجانى به دست انسان برسد چه حکمى دارد؟
دستگاه آنتن ماهواره‏اى از این جهت که صرفا وسیله‏اى براى دریافت برنامه‏هاى تلویزیونى است که هم برنامه‏هاى حلال دارد و هم برنامه‏هاى حرام، حکم آلات مشترک را دارد. لذا خرید و فروش و نگهدارى آن براى استفاده در امور حرام، حرام است و براى استفاده‏هاى حلال جایز است. ولى چون این وسیله براى کسى که آن را در اختیار دارد زمینه دریافت برنامه‏هاى حرام را کاملا فراهم مى‏کند و گاهى نگهدارى آن مفاسد دیگرى را نیز در بر دارد، خرید و نگهدارى آن جایز نیست مگر براى کسى که به خودش مطمئن است که استفاده حرام از آن نمى‏کند و بر تهیه و نگهدارى آن در خانه‏اش مفسده‏اى هم مترتّب نمى‏شود. لکن اگر قانونى در این مورد وجود داشته باشد باید مراعات گردد

واکنش به اظهارات باهنر درمورد حضور رییس جمهور در مجلس

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اظهارات محمد رضا باهنر در مورد حضور رییس جمهور در مجلس، گفت: طبق اصل 70 قانون اساسی رییس جمهور و وزرا هر زمان که خواستند می توانند به مجلس بیایند و بر اساس روند آیین نامه داخلی تنها رییس جمهور باید از قبل برای حضور اطلاع دهد، که اطلاع هم دادند.
محمدرضا میرتاج الدینی در پاسخ به اظهارات محمدرضا باهنر مبنی براینکه برخلاف آیین نامه داخلی رییس جمهور در صحن مجلس شورای اسلامی حضور یافت، تصریح کرد: طبق اصل 70 قانون اساسی رییس جمهور و وزرا هر زمان که خواستند می توانند به مجلس بیایند؛ در ذیل این اصل هم آمده هرگاه تقاضای این امر را داشته باشند باید مطالبشان استماع شود.
وی با اشاره به ماده 64 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این ماده در مورد وزرا تصریح کرده وزرا اگر مطلبی داشته باشند، استماع می شود و فلسفه این موضوع کاملا روشن است.
نماینده مردم تبریز،اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارایه نظر کارشناسی از سوی دولت برای تصمیم گیری مجلس ضروری است، خاطرنشان کرد: بر این اساس مقنن گفته اگر رییس جمهور و دولت از مجلس تقاضا کنند باید مطالب استماع شود بنابراین رییس جمهورمی تواند تقاضا کند که من بیایم و صحبت کنم که این اتفاق هم افتاد بر اساس ماده 13 هیات رییسه مجلس موظف است این امکان را فراهم کند.
وی در خصوص اظهارات باهنر مبنی بر اینکه بر اساس آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی دولت بیش از 5 دقیقه در جلسه بررسی لایحه هدفمند کردن یارانه ها نمی توانست صحبت کند اما با اصرار رییس جمهور، وقت در اختیار وی گذاشته شد، بیان کرد: درخصوص بحث دولت آمده در مورد هرماده ای بیش از پنج دقیقه نمی تواند صحبت کند اما درباره رییس جمهورچنین چیزی وجو ندارد؛ قانون اساسی این اجازه را به رییس جمهور داده است همچنین بر اساس روند آیین نامه داخلی تنها رییس جمهور باید از قبل برای حضوراطلاع دهد که اطلاع هم دادند.
وی درخصوص اظهارات باهنر مبنی برغیر قانونی بودن حضور و سخنان رییس جمهور درجلسه بررسی لایحه هدفمند کردن یارانه ها ، تصریح کرد: برداشت برخی افراد اجتهاد درمقابل نص است زیرا نص قانون اساسی این اختیار را به رییس جمهور داده است.
عضوهیات رییسه مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از این مصاحبه درخصوص اختلافات مجلس و دولت پیرامون لایحه هدفمند کردن یارانه ها تصریح کرد: تلاش می کنیم راهکاری برای همکاری دولت و مجلس در این موضوع فراهم کنیم البته تفسیرشورای نگهبان هم به حل این موضوع کمک خواهد کرد زیرا اصل 53 در این خصوص عبارتی دارد که قابل تفسیر است، اینکه همه دریافتی ها باید به خزانه برود،درست است امااینکه همه برداشت ها باید درقالب بودجه باشد، درست نیست.
وی افزود:براساس اصل 53 باید برداشت ها بر اساس قانون باشد اما در این اصل نیامده که حتما باید قانون بودجه باشد، برداشت ها می تواند غیر قانون بودجه و همچنین غیرسنواتی باشد.

نزاع و درگیری بین کروبی و موسوی کاملا مشهود است

عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: از اظهارات حسین کروبی فرزند مهدی کروبی در خصوص میرحسین موسوی می توان دریافت که ایجاد نزاع و درگیری بین کروبی و موسوی کاملا مشهود و ملموس است.
خلیل حیات مقدم نماینده مردم بندرماهشهر در هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:من چنین روزی را پیش بینی می کردم که بالاخره مهدی کروبی و میرحسین موسوی با هم درگیر شوند.
وی ادامه داد: این دو فراموش کرده اند که زیر بیرق انقلاب و رهبری و خوش شهیدان به اسم و منزلتی دست پیدا کرده اند اما از آنجایی که گریه های مادران شهیدان و خون شهدای انقلاب اسلامی محافظ نظام و رهبری است در نهایت نیز بین این دو چهره سیاسی درگیری و نزاع ایجاد شد.
این نماینده مجلس گفت: داستان موسوی و کروبی داستان همان کسانی است که بر سر تقسیم غنائم خیالی با هم درگیری شده اند اما از یاد برده اند که آنها نمی توانند به نظام و انقلاب آسیبی وارد کنند.
وی تاکید کرد: از موضع گیری تند حسین کروبی نسبت به میرحسین موسوی می توان دریافت که اختلاف و درگیری بین طرفداران این دو چهره سیاسی بالا گرفته و خودشان یکدیگر را از بین خواهند برد.
لازم به ذکر است که حسین کروبی فرزند مهدی کروبی دبیر کل حزب اعتماد ملی با رد در حصر بودن میرحسین موسوی گفت: نباید به ملت دروغ گفت و در واقع او(موسوی) شهامت حضور در راهپیمایی 13آبان را نداشت.

ماجرای سازمانی که به فتنه گران سرویس می دهد

سرویس دهی سازمان فرهنگی متعلق به یک نهاد خدماتی به فتنه گران سبز ،گویا پایانی ندارد.
این سازمان که در جریان تبلیغات دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با هزینه بیت المال اقدام به نصب پرچم های سبز در میادین اصلی شهر کرده بود اخیرا در روز 12 آبان اقدام به نصب بنرهایی کرده بود که نقش روحیه دهی به فتنه گران سبز را هدف خود قرار داده بود.
گفته می شود در این بنرها که عصر همان روز جمع آوری شده با استناد به ادعای جمله ای از حضرت امام(ره) تاکید شده بود،«عزیرانم صبرکنید؛پیروزی نهایی نزدیک است».
شایان ذکر است درهمین رابطه اخباری نیز در زمینه توزیع CDمعروف به نود سیاسی از سوی این سازمان در جریان دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به گوش می رسید.گفتنی است در ایام قبل از انتخابات و همچنین اغتشاشات پس از آن همواره اخباری مبنی بر حمایت این سازمان به ظاهر فرهنگی در حمایت از کانیدای شکست خورده منتشر می شد.

جزئیات نفوذ موساد به کامپیوتر بشار اسد

بعضی از گزاشات امنیتی که چه توسط اسرائیل و یا دیگر کشورهای جهان مانند آلمان اخیرا منتشر شده جزئیات جدید و ناشناخته‌ای را درباره عملیات حمله اسرائیل به مرکز اتمی سوریه در منطقه دیرالزور فاش کرده است.
در تاریخ 9 نوامبر سال 2007 جنگنده‌های اسرائیلی به مرکز اتمی در حال ساخت سوریه در منطقه دیرالزور حمله کردند و آن را به طور کامل نابود کردند.
هاآرتس نوشت که این حمله خسارت‌های مادی بسیار هنگفتی به سوریه در آن زمان وارد کرد.
این گزارشات که هاآرتس توانسته تعدادی از آنها را به دست آورد اشاره دارد که سازمان موساد اسرائیل در قرار دادن دستگاه‌های استراق سمع و جاسوسی در داخل رایانه‌های بعضی از مسئولین بلندپایه‌ی سوری موفق عمل کرده و بر اساس شنود این تماس‌ها و مکالمات بوده که اسرائیل به این مرکز حمله کرده است.
در بین این تماس‌ها یکی از مسئولان سوری با یکی از مسئولین کره‌ی شمالی تماس گرفته و در آن تاکید کرده که مراکز اتمی دیرالزور نیازمند برخی مواد لازم برای کار است و پس از این تماس اسرائیل به بررسی این مرکز پرداخته و در نهایت آن را هدف قرار داده است.
هاآرتس اشاره داشته که عملیات قرار دادن دستگاه‌های استراق سمع و جاسوسی در کامپیوترها کماکان محرمانه و سری است، اما فرضیه‌هایی را می‌توان در این باره مطرح کرد. مهم‌ترین فرضیه این است که بعضی از مارک‌های جهانی کامپیوترها می‌توانند از طریق شرکت مادر کاملا کنترل شوند و این مساله با آشنایی و شناخت مسئولین عالی‌رتبه‌ی امنیتی در جهان ممکن است.
این روزنامه اسرائیلی اشاره دارد: «جالب اینجاست که مجله‌ی دیراشپیگل آلمانی نیز این اطلاعات را تایید کرده است و گفته است که کامپیوترهای بعضی از مسئولین سوری بلکه برخی از رهبران عرب تحت کنترل اسرائیل درآمده است، حتی گفته می‌شود که کامپیوتر خود بشار اسد نیز تحت کنترل قرار گرفته است».
جالب اینجاست که حتما نباید این دستگاه‌های جاسوسی در کامپیوترها فعال شده باشند، این دستگاه‌ها می‌توانند در کامپیوترها جاسازی شده و بعدها توسط شرکت مادر فعال شده و اطلاعات آن از کامپیوتر به شرکت مادر منتقل شود.
هاآرتس اشاره داشت کسانی که این گزارش را نوشته‌اند دو تن از مشهورترین روزنامه نگاران آلمانی بوده‌اند. اسامی این دو نفر اریک بالات و هولیگر اشتارک است که پرونده‌های اطلاعاتی را پوشش داده و در برلین مشغول به کار هستند. این دو با بشار اسد نیز گفت‌وگویی مهم داشته‌اند و اگرچه به صراحت از وی درباره‌ی جاسوسی از کامپیوتر شخصی وی نپرسیدند، اما در پایان وقت و پس از اشاره به این نکته، بشار اسد بدون آن که صدایی ضبط شود با رویی گشاده گفت که سیستم‌های اطلاعاتی در تمام دنیا برای تحقق امنیت و هدف‌های نظامی خود دست به تلاش‌های ویژه‌ای می‌زند.




دوشنبه 88 آبان 18 , ساعت 2:33 عصر

انتقاد آیت الله مهدوی کنی/ موسوی، عسگراولادی را هم پشیمان کرد
Print E-mail
دوشنبه ?? آبان ????


حبیب الله عسگراولادی از پیگیری رایزنی با میر حسین موسوی پشیمان شد.

به گزارش ثانیه‏نیوز، در پی رایزنی‏های حبیب الله عسگراولادی جهت مجاب نمودن میر حسین موسوی و مهدی کروبی برای تمکین به رای مردم و بازگشت به قانون، این افراد مواضع عسگراولادی را رد کردند و با وجود تماس‏های مکرر با موسوی و کروبی این افراد با مواضعی طلبکارانه، هرگونه درخواست دبیر جبهه پیروان را بی پاسخ گذاشتند.

برای بازگشت موسوی و کروبی به جریان عمومی مردم، حبیب الله عسگراولادی به دیدار آیت الله مهدوی کنی نیز رفته بود که دبیر کل جامعه روحانیت با اشاره به رفتارهای غیر قانونی مجریان اغتشاشات، از مواضع رسانه‏ای عسگراولادی که این افراد را در موضع طلبکاری قرار داده است شدیدا انتقاد کرده و بر قانون‏گرایی و افشای برنامه مجریان نظام سلطه برای تداوم فتنه را مورد تاکید قرار دادند.

همچنین مواضع عسگراولادی نیز به شدت در حزب موتلفه مورد انتقاد قرار گرفته بود.
 
دبیرکل جبهه پیروان در نشست مطبوعاتی خود در یکشنبه 26 مهرماه در دفتر جامعه اسلامی مهندسین گفته بود: موسوی، کروبی و خاتمی از خانواده انقلابند و آنها را مفت بدست نیاورده ایم که آنها را مفت از دست بدهیم. ما هنوز معتقد نیستیم که موسوی، کروبی و خاتمی فتنه گر هستند ما معتقدیم اطراف اینها کسانی هستند که از آنان سو استفاده می کنند و آنها را در شرایطی قرار داده اند که واکنش هایی این چنینی داشته باشند.

مهم این نیست که آقایان موسوی، خاتمی و کروبی مجریان اصلی فتنه آمریکا هستند یا نه، مهم این است که این سه چهره سیاسی با وجود آشکار شدن ماهیت رادیکال و ساختارشکنانه سبزها که گرد فتنه می‌گردند، هنوز هم با گذشت بیش از 150 روز از پایان انتخابات ریاست جمهوری، به‌رغم شعارهایی که درباره قانون اساسی و احترام به قانون سرمی‌دهند، علاقه و اصرار وافری به همراهی هرج و مرج‌طلبان و اغتشاشگران دارند.

به گزارش ثانیه‏نیوز، در پی اظهارات عسگراولادی در نشست مطبوعاتی، حسین شریعتمداری خاطرنشان شده بود: یکی از عزیزان که نگارنده احترام فراوانی برای ایشان قائل است و سوابق انقلابی، فداکاری، مراتب تدین و پاکبازی وی غبطه انگیز است در مصاحبه ای ضمن تأکید بر فتنه اخیر و اهداف شومی که دشمنان بیرونی دنبال می کردند، درباره سران فتنه فرموده اند «موسوی و کروبی و خاتمی از خانواده انقلابند و آنها را مفت به دست نیاورده ایم که مفت از دست بدهیم»! این حسن ظن ایشان قابل تقدیر است، اما مگر جمهوری اسلامی، قانون اساسی، اقتدار نظام اسلامی و... مفت به دست آمده اند که مفت از دست بدهیم؟! سران فتنه با مدیریت دشمنان بیرونی و همخوانی و همصدایی با تمامی گروههای ضدانقلاب نظیر منافقین، سلطنت طلب ها، مارکسیست ها، بهایی ها و... به جان نظام اسلامی که خونبهای شهیدان است افتاده بودند. و اگر درایت برخاسته از نگاه ملکوتی رهبرمعظم انقلاب و آمادگی و ایستادگی ملت نبود، تاکنون بارها ایران اسلامی را به آمریکا و اسرائیل و انگلیس تحویل داده بودند. موقعیت این جماعت با اهمیت تر است یا خون صدها هزار شهید که پای اسلام و انقلاب و نظام ریخته شده است؟

شریعتمداری افزوده بود: اکنون از برخی عزیزان پاک نیت- تاکید می شود که فقط برخی از آنها- باید سوال شود آیا «شورای حل اختلاف»! یا «شورای برون رفت از شرایط کنونی» و یا هر اسم دیگری که بر آن نهاده اند، مفهومی غیر از دور زدن ساختار قانون نظام دارد؟ و آیا این حرکت بی آن که افراد خوش نیت یاد شده بخواهند، ادامه همان کودتای مخملی نافرجام نیست؟! سران فتنه در پی حذف قانون اساسی و بی اعتبار کردن سازوکارهای قانونی نظام بودند و شما هم متاسفانه بی آن که متوجه باشید همان ساز بدصدا را با نوای به ظاهر خوشایند دیگری می نوازید! مگر جمهوری اسلامی ایران، قانون اساسی، دستگاه قضایی و راه کارهای تعریف شده قانونی ندارد که راه کاری بیرون از این چارچوب پیشنهاد می کنید؟ می فرمائید شورای موردنظر شما قصد حکمیت دارد! خب! مگر وظیفه تعریف شده دستگاه قضایی چیزی غیر از حکمیت است؟! چرا نباید صدور حکم دراین باره به مرجع قانونی آن یعنی دستگاه قضایی سپرده شود؟!

دوشنبه 88 آبان 18 , ساعت 2:27 عصر
کد خبر: 779947 زمان مخابره: 18/8/1388 - 14:0:3
فراکسیون انقلاب اسلامی شب گذشته با وزیران پیشنهادی جلسه داشت
عضو فراکسیون انقلاب اسلامی اعلام کرد: فراکسیون انقلاب اسلامی یکشنبه شب با وزیران پیشنهادی آموزش و پرورش، نیرو و رفاه و تامین اجتماعی برای بررسی برنامه های آنان جلسه داشت که با نتایج مثبت همراه شد.
به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا سید محمد جواد ابطحی، عضو فراکسیون انقلاب اسلامی با اعلام ا ین خبر، گفت: این نشست با هدف بررسی و ارزیابی برنامه ها و رزومه وزیران پیشنهادی برگزار شد.
به نظر این نماینده اصولگرا وزیران پیشنهادی با ارائه برنامه هایی هدفمند و تبیین شده توانستند نظر مثبت اکثریت نمایندگان عضو فراکسیون انقلاب اسلامی را جلب کنند.
*حاجی بابایی از همین الان وزیر است
وی افزود: حمید رضا حاجی بابایی، عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی در دوره هشتم به عنوان رییس فراکسیون فرهنگیان در دو دوره هفتم و هشتم مجلس، خدمات بسیاری به فرهنگیان ارائه کرد است.
ابطحی اظهار داشت: از نظر ما حاجی بابایی از همین الان با رای بالایی وزیر آتی آموزش و پرورش خواهد بود.
*نامجو از خانواده نظام و انقلاب است
نماینده خمینی شهر درباره مجید نامجو، گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت نیرو یادآورشد: وی برادر دو شهید همچنین داماد شهید است و سابقه درخشان خانواده اش در خدمت به نظام و انقلاب اسلامی بر هیچ کس پوشیده نیست.
وی گفت: در دوران تصدی ریاست نامجو در سازمان آب و فاضلاب نیز علاوه بر تسلط بر امور مدیریتی، تعاملی سازنده و مطلوب با مجلس شورای اسلامی داشت که مورد پذیرش و تایید نمایندگان بود.
*برپایی پیروزمندانه انتخابات؛ دلیل شایستگی محصولی
ابطحی درباره برخی انتقادات مطرح شده درخصوص صادق محصولی به عنوان گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت رفاه و تامین اجتماعی گفت: ایرادهایی که به محصولی گرفته می شود از سر غرض ورزی های سیاسی است. وگرنه شایستگی ایشان در مدیریت انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری که با حوادث گسترده ای رو به رو شد ، به روشنی از توانمندی محصولی برای تصدی این پست حکایت دارد.
عضو فراکسیون انقلاب اسلامی اظهار امیدواری کرد سه وزیر پیشنهاد شده با قاطعیت حداکثر آرای نمایندگان را در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به دست آورند.
جلسه رای اعتماد به گزینه های پیشنهاد شده برای تصدی وزارت آموزش و پرورش، نیرو و رفاه و تامین اجتماعی، بیست و چهارم آبان، یکشنبه هفته آتی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.
سیام*1862

دوشنبه 88 آبان 18 , ساعت 2:27 عصر
گل:ترکیه از روند مذاکرات هسته ای بین ایران و کشورهای1+5 حمایت می کند
استانبول - " عبدالله گل " رییس جمهوری ترکیه بر حمایت کشورش از روند مذاکرات هسته ای ایران با کشورهای 1+5 و تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرد .
به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به استانبول، عبدالله گل این مطلب را در سخنان افتتاحیه خود در اجلاس کمسک عنوان کرد و گفت: روابط ایران و ترکیه مبتنی بر اصول مداخله نکردن در امور داخلی یکدیگر ، حسن همجواری و همکاری امنیتی است.
او اضافه کرد: در این چارچوب ترکیه خواهان توسعه و تعمیق روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه ها از جمله اقتصادی و تجاری است.
رییس جمهوری ترکیه با اشاره به روند برنامه صلح آمیز هسته ای ایران گفت: ترکیه همواره تاکید کرده و می کند که راه حل این مساله گفت و گو و روش دیپلماتیک است و معتقد است تنها در این صورت است که می توان به نتیجه رسید.
عبدالله گل گفت: در دنیای امروز گفت و گو باید مهمترین ابزار برای حل مسائل بین المللی باشد و کشورهای اسلامی برای کاهش تبعات جهان گرایی و تبدیل آن به فرصت باید همبستگی بییشتری نشان دهند.
عبدالله گل شروع مذاکرات مستقیم بین ایران و کشور های 1+5 را تحولی مثبت ارزیابی و ابراز امیدواری کرد: این مذاکرات وسیله ای برای دستیابی به نتیجه مثبت و منطقی در حل مساله باشد.
اجلاس عالی کمسک صبح امروز با حضور دکتر " محمود احمدی نژاد " رییس جمهوری کشورمان و دهها تن از روسا، نخست وزیران و مقامات بلند پایه کشورهای اسلامی در استانبول آغاز به کار کرد.
خاورم**2011**230

دوشنبه 88 آبان 18 , ساعت 2:21 عصر
اصول 9 گانه روزنامه‌نگاری
سال 1997 موسسه «پیو» برای تعیین و شناسایی اصولی برای روزنامه‌نگاری از شهروندان و اهالی خبر تحقیقی انجام داد. از جمله نتایج این تحقیق گسترده انتشار 9 اصل برای روزنامه‌نگاری بود. این موارد مبنای تالیف کتاب «اصول روزنامه‌نگاری» بود که تام رزنستال (مدیر مرکز پیو) و بیل کواچ رییس کمیته دغدغه‌های روزنامه نگاران (CCJ) و معاون ارشد موسسه پیو آ‌ن‌را نوشتند. در اینجا این اصول به عنوان خطوط اصلی گزارش اولیه تحقیق ذکر می‌شود.

1) نخستین وظیفه روزنامه نگاری رسیدن به حقیقت است

دموکراسی به شهروندانی وابسته است که اطلاعات مطمئن و صحیح دارند. روزنامه‌نگاری، حقیقت را در خلاء و یا از منظر فلسفی دنبال نمی‌کند، بلکه می‌تواند - و باید- حقیقت را در یک فضای واقعی و عینی دنبال کند. حقیقت روزنامه‌نگاری فرایندی است که با مقررات حرفه ای، گرداوری اطلاعات و روایت واقعیت و اثبات حقیقت به دست می‌آید.

روزنامه‌نگاران تلاش می‌کنند گزارشی منصفانه و قابل اطمینان از موضوعی مهم و ارزشمند ارائه دهند. منابع و روش‌های روزنامه‌نگاران باید تا حد امکان روشن باشد؛ تا مخاطبان بتوانند اطلاعات را ارزیابی کنند. حتی در دنیایی با عقاید گوناگون، درستی بنیاد همه چیز است: متن، تفسیر، اظهارنظر، انتقاد یا تحلیل.

پس از آن حقیقت از این تبادل نظرها حاصل می‌شود. چنانچه شهروندان با جریان گسترده‌تری از اطلاعات مواجه شوند؛ نیاز بیشتری به منابع قابل قبول دارند، منابعی که برای تایید اطلاعات لازم است.

2) باید به شهروندان وفادار بود

اگر چه سازمان‌های خبری به موسسات بسیاری از جمله آگهی دهندگان و سهام داران پاسخ می‌دهند؛ اما روزنامه نگاران بیش از هر چیزی باید وفاداری به شهروندان و منافع عمومی را در نظر داشته باشند. تعهد از نخستین اصول برای یک سازمان خبری است. قول و قرار تلویحی، که به مخاطبان می‌گوید، گزارش به نفع آگهی‌دهندگان تحریف نشده است. تعهد به شهروندان همچنین بدین معنی است که روزنامه‌نگاران باید تصویر منصفانه‌ای از همه اقشار جامعه ارائه دهند. نادیده گرفتن برخی از شهروندان موجب محرومیت از حق رای یا امتیاز آنان می‌شود. سازمانهای خبری مدرن بر این باورند که اعتبار رسانه، مخاطبان زیاد و وفادار به وجود می‌آورد و این موفقیت اقتصادی به دنبال دارد. در این رابطه یک سازمان خبری باید بیش از عوامل دیگر، از تعهدش نسبت به مخاطب حمایت کنند.

3) اثبات حقایق، اساس کار است

روزنامه‌نگاران برای اثبات حقایق به مقررات حرفه‌ای تکیه می‌کنند. وقتی مفهوم عینیت مطرح می‌شود به این معنی نیست که روزنامه‌نگاران از جانبداری کاملا بری هستند بلکه این مفهوم به معنای روشی نسبتا منطقی و اصولی برای بررسی اطلاعات و به عبارت دیگر رویکردی صریح و صحیح به اسناد است. جستجوی چندین شاهد، تا حد امکان نشان دادن منابع مختلف و یا پرسیدن و بررسی جنبه‌های مختلف موضوع از اصول این روش هستند. اصل اهمیت تأیید و تصدیق مطالب، یکی از چیزهایی است که روزنامه‌نگاری را از دیگر روش‌های ارتباطی مثل تبلیغات، ادبیات داستانی و سرگرمی متمایز می‌کند. با این وجود نیاز به روش‌های حرفه‌ای همیشه کاملا شناخته شده و مشخص نیست. اگرچه روزنامه نگاری تکنیک‌های مختلفی را جهت مشخص کردن حقایق (facts) توسعه داده است اما به عنوان مثال کار چندانی در زمینه توسعه سیستمی برای بررسی قابل اطمینان بودن تفسیرهای ژورنالیستی انجام نشده است.

4) روزنامه نگاران باید با حفظ قواعد، مستقل بمانند

عدم وابستگی، از الزامات اولیه روزنامه‌نگاری است و امری اساسی برای «قابل اطمینان بودن» به شمار می‌رود. استقلال روح و ذهن به جای خنثی بودن، اصلی است که روزنامه‌نگاران باید به آن توجه داشته باشند. اگر چه سردبیران و مفسران کاملا بی‌طرف نیستند، اما هنوز منبع اعتبارشان درستی، بی‌طرفی عاقلانه و توانایی به‌دست آوردن اطلاعات است و نه وابستگی به گروه خاصی. این بسیار مهم است که ما در حفظ استقلالمان باید از منحرف شدن به خود پسندی، نخبه سالاری، انزواگرایی و یا پوچ گرایی بپرهیزیم.

5) باید به شکل نهادی مستقل از قدرت برخورد کرد

روزنامه‌نگاری قدرت بسیاری دارد برای ایستادن در برابر افرادی که قدرت و موقعیتشان روی مردم اثر می‌گذارد. بنیانگذاران روزنامه‌نگاری این قدرت را شناخته بودند که روزنامه‌نگاری وسیله دفاعی در مقابل استبداد است. هنگامی که آنها از مطبوعات مستقل حمایت می‌کنند به دلیل جلب اعتماد مردم است. به عنوان روزنامه‌نگار وظیفه داریم از این محافظ آزادی مراقبت کنیم. نباید با استفاده سطحی آن را سبک کنیم و یا در منافع تجاری از آن سوء استفاده کنیم.

6 ) باید زمینه بحث و تبادل نظر را برای نقد همگانی و قضاوت عمومی فراهم کرد

رسانه‌های خبری عرصه ارائه مباحث عمومی هستند و این مسئولیت، قواعدی را برای حرفه ما ایجاد می‌کند. با حقایق خبر سازی شود و نه با پیش داوری و پیش‌بینی، بهترین خدمت به جامعه شده است. همچنین باید به جای اینکه تنها اختلافات جذاب و حاشیه‌ای برجسته شود، تلاش کرد تا نقطه نظرات و علایق گوناگون جامعه را منصفانه ارائه داد. درستی و صداقت به عنوان چارچوب‌های کار روزنامه‌نگاری مورد نیاز است.

7) باید تلاش کرد مطالب جذاب و مربوط به موضوع باشد

روزنامه‌نگاری قصه‌گویی هدفمند است. باید کاری بیش از جذب مخاطب و یا فهرست کردن مطالب مهم انجام داد. برای تداوم کار، باید میان چیزی که خوانندگان می‌دانند که می‌خواهند با چیزی که انتظارش را ندارند اما به آن نیازمندند، ارتباط برقرار کرد. به عبارت دیگر باید تلاش کرد تا مطالب مهم، جذاب و مربوط به موضوع باشد. تاثیرگذاری کار روزنامه نگاری را هم از میزان مخاطبانی که جلب کرده است می سنجند و هم کسانی که کارشان را توجیه کرده است. این بدان معنی است که روزنامه‌نگاران باید دائماً درباره اینکه چه مطلبی و در چه فرمی برای مخاطبان ارزشمندتر است تحقیق کنند. اگرچه روزنامه‌نگاران نباید تنها به موضوعاتی مهم مثل دولت و امنیت عمومی بپردازند اما در عین حال باید توجه داشت که روزنامه نگاری با مسائل پیش پا افتاده از بین می‌رود و در نهایت جامعه‌ای کم مایه را ایجاد می‌کند.

8) خبر باید قابل فهم و متناسب باشد

متناسب نگاه داشتن اخبار و جا نینداختن مطالب مهم نیز از اصول صداقت است. خبرنگاری نوعی نقشه‌کشی است. روزنامه‌نگاری نقشه‌ای برای شهروندان تهیه کند تا مسیر جامعه را به آنان نشان دهد. اغراق در حوادث برای ایجاد هیجان، غفلت از دیگر رویدادها، نگرش کلیشه‌ای و همچنین ارائه نظرات کاملا منفی و بدبینانه این نقشه را غیر قابل اطمینان می‌سازد. نقشه باید شامل اخبار تمام جامعه باشد و نه اینکه فقط برای گروه اجتماعی خاصی گیرا باشد. این بهترین موفقیتی است که اتاق‌های خبری با ایجاد تنوع در پس زمینه‌ها و نماها به آن می‌رسند. نقشه تنها یک تشبیه است؛ متناسب و قابل فهم بودن مساله مهمی است که خبرنگاران باید به آن توجه کنند.

9) روزنامه‌نگاران باید اجازه داشته باشند تا از وجدان شخصی خود استفاده کنند

هر روزنامه‌نگاری باید برداشت و نظر شخصی خودش را از اخلاقیات و مسئولیت داشته باشد. همه ما باید نسبت به این قضیه راغب باشیم، تا زمانی که به انصاف و درستی احتیاج است، اختلافات با همکاران‌‍مان را چه در اتاق‌های خبری و یا مجموعه‌های اجرایی به زبان بیاوریم. سازمان‌های خبری این استقلال بیان نظر مخالف را با تشویق افراد برای ابراز عقیده‌شان، به خوبی به دست می‌آورند. آزادی بیان نظر مخالف، اختلافات عقلانی لازم برای آگاهی را تحریک می‌کند و به روزنامه‌نگاری کمک می‌کند تا به خوبی تنوع رو به افزایش جامعه را نمایندگی و گزارش کند.


<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ