سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و انس پسر مالک را نزد طلحه و زبیر به بصره فرستاد تا آنان را حدیثى به یاد آرد که از رسول خدا ( ص ) شنیده بود . انس از رساندن پیام سر برتافت و چون بازگشت گفت : « فراموش کردم . » امام فرمود : ] اگر دروغ میگویى خدایت به سپیدى درخشان گرفتار گرداند که عمامه آن نپوشاند [ یعنى بیمارى برص . از آن پس انس را در چهره برص پدید گردید و کس جز با نقاب او را ندید . ] [نهج البلاغه]
 
چهارشنبه 88 آذر 11 , ساعت 11:53 صبح
کارآگاهان پرونده جمال «آدمخوار» سارق مسلح و خشن بین‌المللی را گشودند
? 7 مسافر 2 خودرو در تصادف با بونکر گاز به طرز فجیعی جان سپردند
? کارگر شهرداری جسد زنی را در یک چمدان پیدا کرد

گروه حوادث – نوعروسی که از خواهرشوهرش به اتهام سرقت طلا و جواهراتش شکایت کرده بود در اداره پلیس دریافت که او یک کیف‌قاپ حرفه‌ای و تحت تعقیب نیز بوده است.
به گزارش خبرنگار ما، تجسس برای شناسایی و دستگیری زن تبهکار چندی قبل همزمان با مراجعه یک زن به شعبه دوم دادسرای شهرستان ری آغاز شد. وی در شکایتش به بازپرس حسینی گفت: در خیابان پیاده در حرکت بودم که ناگهان یک زن لاغراندام کیفم را قاپید و رعدآسا ناپدید شد، به دنبال این شکایت و با دستور قضایی عملیات شناسایی و دستگیری کیف‌قاپ زن از سوی کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران شروع شد. این در حالی بود که در مدت کوتاهی 9 شاکی دیگر با مراجعه به اداره آگاهی و دادسرا از زن کیف‌قاپ شکایت کردند.
مأموران که با راهنمایی مالباختگان به چهره‌نگاری از متهم پرداخته بودند سرانجام دریافتند او از سارقان سابقه‌دار و حرفه‌ای است. با به دست آمدن این سرنخ تجسس‌های پلیسی، قضایی برای شناسایی مخفیگاه متهم و دستگیری‌اش ادامه یافت تا این‌که چند روز قبل زن جوانی به دادسرا مراجعه کرد و با طرح شکایت عجیبی گفت: «من به تازگی ازدواج کرده‌ام. روز گذشته خواهرشوهرم «سیمین» - 35 ساله – سرزده و بدون اطلاع به خانه‌ام آمد و پس از ساعتی گفت‌وگو در حال آماده کردن میز ناهار بودم که او به آشپزخانه آمده و با چهره‌ای برافروخته و هراسان به بهانه کار فوری خداحافظی کرد و رفت اما دقایقی بعد متوجه سرقت پول و طلا و جواهراتم شدم.
مأموران پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران در حالی با دستور قضایی مأمور رسیدگی به شکایت این زن جوان شده بودند که در جریان تحقیق از او دریافتند مشخصات خواهرشوهر شاکی با زن کیف‌قاپ تحت تعقیب شباهت‌های زیادی دارد. بنابراین متهم در یک عملیات ضربتی دستگیر شد. او منکر هر گونه سرقت و کیف‌قاپی بود حال آن‌که مالباخته‌ها بلافاصله او را شناسایی کردند. تحقیقات تخصصی از متهم در حالی ادامه دارد که بازپرس حسینی از مالباختگانی که به این شکل هدف سرقت قرار گرفته‌اند خواست به دادسرای شهرری یا پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.
چهارشنبه 88 آذر 11 , ساعت 11:52 صبح



چهارشنبه 88 آذر 11 , ساعت 11:50 صبح

تحقیقات در‌خصوص متهمین مرتبط با پرونده مهدی هاشمی تکمیل شد

دادستان عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد: تحقیقات در خصوص چند نفر از متهمین مرتبط با پرونده مهدی هاشمی پایان یافت.
دکتر عباس جعفری دولت‌آبادی شب گذشته در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: با تکمیل تحقیقات مقدماتی چند نفر از متهمین مرتبط با پرونده مهدی هاشمی ظرف چند روز آینده پرونده‌های این افراد با صدور کیفرخواست به دادگاه انقلاب اسلامی تهران ارسال خواهد شد. به گفته دادستان عمومی و انقلاب تهران اتهامات این افراد سوء‌استفاده مالی از وجوه دولتی است.
این مقام قضایی با اشاره به ادعاها و اظهارات متهمین در مورد نقش «مهدی هاشمی» در این زمینه خاطرنشان کرد: تحقیقات در این مورد کماکان ادامه دارد.
دادستان تهران مجدداً به مهدی هاشمی توصیه کرد که اگر مدعی بیگناهی است در مرجع قضایی حاضر شود.
جعفری دولت آبادی هفته گذشته نیز اعلام کرده بود هیچ‌کس در دستگاه قضایی در حاشیه امن قرار ندارد و این که فردی فکر کند چون ممکن است به جایی ارتباط داشته باشد مصون از تعقیب است درست نیست، بلکه همه افراد در برابر قانون مساوی هستند. (صفحه 3 را بخوانید)


چهارشنبه 88 آذر 11 , ساعت 11:48 صبح

چهارشنبه 88 آذر 11 , ساعت 11:47 صبح

سه شنبه 88 آذر 10 , ساعت 2:25 عصر
با تلاش نهادهای امنیتی؛
پروژه تروریستی کرج خنثی شد

خبرگزاری فارس: دستگیری یک گروه تروریستی در کرج از توطئه پیچیده برای ایجاد اغتشاش در ایران پرده برداشت.


به گزارش خبرنگار "سرویس فضای مجازی " خبرگزاری فارس، یک منبع اگاه امنیتی از کشف مخفیگاه و دستگیری 7 نفر از اعضای یک گروه تروریستی و کشف 30 قبضه سلاح کمری و 50 قبضه نارنجک، 5 قبضه سلاح تک تیرانداز قناصه خبر داد.
یکی از دستگیرشدگان این تیم تروریستی، مسوول دفتر یکی از نمایندگان مجلس ششم است. ماموریت اصلی این گروه ترور مرموز مخالفان دولت و انداختن آن به گردن نظام بوده است.
الف نوشت: بر اساس اعترافات دستگیرشدگان، این گروه با این تحلیل که استمرار اغتشاشات در ایران نیاز به کشته دارد تا انگیزه کافی برای حضور خیابانی در اغتشاشات را فرام آورد قصد داشتند در یکی از اجتماعات اعتراض‌آمیز و با طراحی قتل مرموز تعدادی از مخالفان دولت به گونه ای که بتوان قتل آن‌ها را به نیروهای امنیتی نسبت داد به قتل برسانند تا زمینه اغتشاشات و استمرار آن‌ها فراهم آیند.
به افراد این گروه گفته شده بود مقتولین باید از عناصر دانشگاهی و مخالفان نشان‌دار و شناخته شده دولت باشند تا مانند گذشته نظام نگوید آن‌ها بسیجی و یا مردم رهگذر بوده‌اند و بشود روی مظلومیت آن‌ها مانور تبلیغاتی داد.
این گروه توسط عوامل ایالات متحده تجهیز و آموزش دیده شده بودند.
دو تن از اعضای این گروه پیش از دستگیری از محل گریخته‌اند که تلاش ماموران ذیربط برای دستگیری آنان ادامه دارد.
انتهای پیام/


چهارشنبه 88 آذر 4 , ساعت 5:41 عصر
 
خاطراتی از دیدارهای آیت‌الله مروارید با رهبر انقلاب
رهبری- همشهری آنلاین:
به مناسبت پنجمین سالگرد رحلت حضرت آیت‌الله مروارید، بخشی از خاطرات دیدارهای حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با ایشان منتشر می‌شود.

این دیدارهای خصوصی، به پیشنهاد آیت‌الله مروارید و با اشتیاق متقابل دو طرف، اغلب در محل اقامت رهبر معظم انقلاب در مشهد و گاهی در حرم مطهر رضوی یا منزل مرحوم میرزا در فضایی صمیمی برگزار می‌شد...

رهبری ایشان مایه اطمینان است

 حجت‌الإسلام مجتبی الهی خراسانی* / رهبر انقلاب به عنوان مجتهدی صاحب ‌نظر و چهره‌ای شناخته شده در حوزه‌های علمیه، همواره روابطی گرم و صمیمی با حوزویان سراسر کشور و به ‌ویژه مراجع تقلید و آیات عظام داشته و دارند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه‌ای (مدظله العالی) در این میان روابط نزدیک ایشان با علمای برجسته‌ی مشهد مقدس، به واسطه‌ی سال‌ها اقامت و تحصیل و تدریس ایشان در این شهر، نمودی بیشتر دارد.

به مناسبت پنجمین سالگرد رحلت عالم وارسته‌ی خراسان، حضرت آیت‌الله مروارید، دیگران بخشی از خاطرات دیدارهای حضرت آیت ‌الله خامنه‌ای با ایشان را به روایت حجت‌الإسلام مجتبی الهی خراسانی از نوادگان مرحوم میرزا منتشر می‌کند.

این دیدارهای خصوصی، به پیشنهاد آیت‌الله مروارید و با اشتیاق متقابل دو طرف، اغلب در محل اقامت رهبر معظم انقلاب در مشهد و گاهی در حرم مطهر رضوی یا منزل مرحوم میرزا در فضایی صمیمی برگزار می‌شد و اغلب اوقات به ذکر خاطرات و حکایات و گاه مباحثات علمی می‌گذشت.

رهبر انقلاب نیز در هر ملاقات ضمن اظهار خوشوقتی از دیدن ایشان و اشتیاق به شنیدن سخنان ارزنده‌شان، اظهار می‌داشتند: من واقعاً از این که شما با این سن و ضعف قوا، اظهار لطف می‌کنید، شرمنده و متأثر می‌شوم اما آن فقید سعید باز هم این ملاقات‌ها را استمرار داد...*

قیاس به نفس می‌فرمایید!

در یکی از دیدارهای خصوصی مرحوم آیت‌الله مروارید با رهبر معظم انقلاب، به حضرت آقا عرض کردم: بنده برای انتخاب رشته‌ی تخصصی حوزویان، بهترین راهنما و مشاور را جناب‌عالی می‌دانم؛ چون علاوه بر توجه و دقت وافر به تخصص‌های مختلف، اشراف شما در جایگاه رهبری بر نیازهای جوامع اسلامی، از همه بالاتر و فصل الخطاب است.

از طرفی جناب‌عالی در سخنرانی‌های مختلف، طلاب و فضلا را متوجه اولویت‌های علمی حوزه کرده‌اید؛ و بر اساس بررسی بنده، روی کلام و دفع شبهات کلامی، فقه و پاسخ به نیازهای حکومت اسلامی، و تبلیغ و تربیت دینی جامعه تأکید فرموده‌اید. برای بنده و طلاب دیگری که درصدد انتخاب رشته‌ی تخصصی هستند، کدام‌یک را اولویت نخست می‌دانید؟ و ادامه دادم: بنده می‌خواهم تکلیف خودم روشن شود؛ اگر پاسخ شما نباید طرح عمومی شود، جای دیگری نقل نمی‌کنم.

ایشان ضمن توضیح دلایل اهمیت هریک، هر سه را در یک رتبه تبیین فرمودند و سفارش کردند: میان این سه، استعداد و علاقه‌ی طلبه ملاک قرار گیرد و بس.
مرحوم میرزا همان‌طور که سرشان را پایین انداخته بودند، فرمودند: چه اشکالی دارد امثال ایشان که استعداد خوبی دارند، در هر دو رشته‌ی فقه و کلام کار کنند و تبلیغ را هم رها نکنند؟!

  از راست: حجت‌الإسلام مهدی غفاری(داماد آیت‌الله مروارید)، آیت‌الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی، آیت‌الله مروارید، حجت‌الإسلام و المسلمین علی مروارید(فرزند آیت‌الله مروارید)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، حجت‌الإسلام و المسلمین علی‌اکبر الهی خراسانی(داماد آیت‌الله مروارید)

خانه پدری آیت‌الله خامنه‌ای در مشهد

آقا بلافاصله و با لبخند فرمودند: جناب‌عالی قیاس به نفس می‌فرمایید! چنین همت و برکتی فقط در امثال جناب‌عالی پیدا می‌شود که بین فقه و کلام و حدیث جمع کرده‌اید اما بین طلبه‌های کنونی، آن‌هم با این گرفتاری‌های مختلف و گاهی هم اتلاف وقت‌ها، چنین چیزی پیدا نمی‌شود. همان گذشته هم افراد کمی مثل حضرت‌عالی موفق به جمع بین چند رشته شده‌اند و غالباً در یک رشته بیشتر تخصص پیدا نمی‌کردند!

رهبری ایشان مایه اطمینان است

در اوائل دوران رهبری، مرحوم آیت‌الله مروارید یک‌بار به من فرمودند: برای آقای خامنه‌ای نگرانم؛ احتمال می‌دهم برای ایشان شرایط سختی پیش آمده باشد. عرض کردم: با توجه به مسؤولیت سنگین رهبری، ایشان همیشه گرفتاری و سختی دارند؛ چیز جدیدی نیست.
فرمودند: نه، چون هروقت ما همدیگر را می‌بینیم، ایشان مطابق معمول هنگام جداشدن، التماس دعا می‌گویند اما این دفعه موقع جداشدن آهسته کنار گوشم گفتند: اُذکرنی عند ربّک. (کلام یوسف صدیق به هنگام آزادی زندانی هم‌بندش) ایشان آدم ظریفی است، معلوم است مشکل حادی پیش آمده که این طور بیان می‌کنند.

جالب این‌که پس از رحلت حضرت امام، آیت‌‌الله مروارید نیز مانند بسیاری دیگر از بزرگان، نگران سامان امور کشور و اداره‌ی نظام بودند. اما پس از شنیدن خبر انتخاب آیت‌‌الله خامنه‌ای به رهبری، ابراز خوش‌وقتی نموده، رهبری فردی خوش‌فکر مانند ایشان را مایه‌ی اطمینان دانسته و می‌فرمود: من ایشان را از نوجوانی می‌شناسم. پدر ایشان با ما رفت و آمد داشت. خود ایشان هم طلبه‌ای مستعد و فاضل بود. من در ایام ریاست‌جمهوری ایشان نیز به ایشان علاقمند بودم.

سند: آقای مروارید!

خطیب فاضل حجت‌الإسلام و المسلمین راشد یزدی در سخنرانی مراسم هفتم مرحوم آقا در مسجد جامع گوهرشاد که توسط آیت‌الله واعظ طبسی نماینده‌ی محترم ولی فقیه در استان خراسان برگزار شده بود، فرمودند: مرحوم آیت‌الله مروارید دعای کوتاهی را در محضر رهبر معظم انقلاب مطرح نمودند. بنده فرصت را مغتنم شمردم و آن را یادداشت کردم. سپس به مرحوم آقا عرض کردم: مأخذش را هم بفرمایید بنویسم! رهبر معظم انقلاب بلافاصله فرمودند: ایشان خودشان سند هستند؛ بنویسید سند: آقای مروارید!

هر روز به یاد ایشان توسلی دارم

دو ماه پس از فوت مرحوم آقا، حضرت آقا در یکی از تماس‌های تلفنی با حجت‌الإسلام و المسلمین علی‌اکبر الهی خراسانی- داماد آیت‌الله مروارید- فرمودند: من از زمان فوت ایشان، هر روز برای ایشان توسل خاصی دارم! جالب این‌که شش ماه بعد هم که اعضای خاندان مروارید برای تشکر از ایشان خدمت آقا رسیدند باز همین را تکرار فرمودند.

* معاون آموزشی دفتر تبلیغات خراسان رضوی و از نوادگان آیت‌الله مروارید
* نگاه کنید به کتاب مروارید علم و عمل؛ بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی


چهارشنبه 88 آذر 4 , ساعت 5:35 عصر

برزیل شریک 25 میلیارد دلاری ایران

داسیلوا: برای گسترش روابط با ایران 15 سال دیر کردیم

? دکتر احمدی‌نژاد:
برنامه راهبردی ایران رساندن حجم مبادلات ایران و برزیل به بیش از 25 میلیارد دلار در 5?سال آینده است
? احداث پالایشگاه، صنایع خودرو، پتروشیمی، گردشگری، فناوری‌های پیشرفته نانو و بایو، هوافضا و داروهای نوترکیب از زمینه‌های شناسایی شده همکاری‌های ایران و برزیل است
? حوزه‌های مشترک همکاری ایران و برزیل بسیار وسیع است و در آینده وسیع‌تر هم خواهد شد
? کشورهای مستقل با نگاه انسانی باید به عضویت شورای امنیت درآیند و نظام جدیدی با حذف حق وتو تعریف شود
? رئیس‌جمهور برزیل:
تا چند ماه آینده با یک هیأت بزرگ تجاری به ایران سفر خواهم کرد
? مقام‌های ایران و برزیل 13 سند همکاری در زمینه‌های انرژی، بانکی، علوم و فناوری، کشاورزی، دانشگاهی، بورس، ورزشی، سینمایی و لغو روادید امضا کردند


گروه سیاسی- دیدار و نشست خصوصی با رئیس جمهور برزیل، امضای 13 سند همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و برزیل، حضور در نشست خبری به همراه داسیلوا، دیدار با بازرگانان و صنعتگران ایرانی و برزیلی، دیدار با ایرانیان مقیم برزیل و برگزاری نشست خبری با رسانه‌ها از جمله برنامه‌های رئیس جمهور کشورمان در سفر به برزیل بود.
رؤسای جمهور ایران و برزیل در نشست خصوصی خود که بیش از 3 ساعت به طول انجامید بر ضرورت پی‌ریزی همکاری‌های وسیع و گسترده بین دو کشور در همه عرصه‌ها به ویژه صنعت، تجارت، انرژی، فناوری و معدن تأکید کردند. دکتر محمود احمدی‌نژاد و لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا؛ با اشاره به علائق مشترک دو کشور تصریح کردند: هیچ‌گونه مانعی برای رشد و ارتقای روابط دوجانبه و بین‌المللی طرفین وجود ندارد. در این نشست پیشنهاد شد که در 5 سال آینده حجم مبادلات ایران و برزیل به سقف 25 میلیارد دلار برسد.همچنین مقرر شد وزرای مربوطه نسبت به پیگیری توافقات امضا شده بین دو کشور اقدام نمایند.
ضرورت همکاری برای ایجاد نظام‌های نوین جهانی
رؤسای جمهوری اسلامی ایران و برزیل پس از این نشست خصوصی در جمع خبرنگاران به تشریح توافقات و دستاوردهای مذاکرات خود پرداختند. رئیس جمهور کشورمان در این نشست خبری مشترک با رئیس جمهور برزیل، از استقبال بسیار خوب لولا داسیلوا، دولت و ملت برزیل قدردانی کرد و گفت: موافقتنامه‌های امضا شده میان دو کشور راه را برای آینده‌ای شکوفا در روابط جمهوری اسلامی ایران و برزیل هموار می‌کند. دکتر احمدی‌نژاد حق انحصاری وتو را ریشه ناامنی در جهان دانست و اظهارداشت: ایران از حضور دائم کشورهای مستقل بخصوص برزیل در شورای امنیت سازمان ملل متحد استقبال می‌کند. لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا رئیس جمهور برزیل نیز در این نشست خبری، با تأکید بر این‌که ایران و برزیل دو کشور مهم و بزرگ و دارای مدل توسعه‌ای مشابه هستند، تصریح کرد: روابط تهران - برازیلیا مستحکم و با اهداف بزرگ خواهد بود. رئیس جمهور برزیل با اشاره به بحران اقتصادی و نظم جهانی اظهارداشت: نظام‌های کنونی جهان قادر به حل بحران‌ها نیستند و دولت‌ها باید برای رفع مشکلات همکاری کنند. لولا داسیلوا با بیان این‌که تلاش برای ایجاد جهانی سرشار از صلح و ثبات ضروری است گفت: برزیل از ایجاد کشور مستقل فلسطینی حمایت می‌کند.
امضای 13 سند همکاری
مراسم امضای 13 سند همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و برزیل در حضور دکتر محمود احمدی‌نژاد و لوئیس ایناسیو لولا داسیلو و در راستای گسترش روزافزون روابط تهران و برازیلیا برگزار شد. در سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به برزیل 13 سند در زمینه همکاری‌های بازرگانی، انرژی، بانکی، علوم و فناوری، کشاورزی، تجارت و بازرگانی، لغو روادید، دانشگاهی، بورس، آژانس خبرگزاری، ورزشی، سینمایی و برنامه اجرای موافقتنامه فرهنگی امضا شد.
دیدار با رؤسای مجالس برزیل
رئیس جمهور همچنین در دیدار با رؤسای مجالس نمایندگان و سنای برزیل و جمعی از نمایندگان این کشور، با بیان این که نظام سرمایه‌داری جهان به پایان راه خود رسیده است، اظهار داشت: امروز شورای امنیت قادر نیست وظایف خود را انجام دهد و شرایط امنیت جهان به مراتب بدتر از
60 سال گذشته است. مسئله فلسطین هنوز به سرانجام نرسیده و چشم‌انداز روشنی نیز برای حل آن پیش‌بینی نمی‌شود. رئیس‌جمهور با بیان این که اساس ساختار شورای امنیت با عدالت در تناقض بوده و براساس تبعیض است، خاطرنشان کرد: چرا باید 5 کشور حق وتو داشته باشند. در حالی که در جنگ‌های چند سال اخیر همواره این کشورها مشارکت داشته‌اند.
حمایت از عضویت برزیل در شورای امنیت
وی با انتقاد از تأثیر بحران اقتصادی جهان بر کشورهایی مانند برزیل اظهار داشت: چرا باید درآمد سرانه برزیل کمتر از کشوری مانند کانادا باشد؛ چرا باید آثار بحران اقتصادی که نظام سرمایه‌داری منشأ آن بوده است، به کشورهایی که نقشی در این بحران نداشته‌اند، منتقل شود. چنین رابطه‌ای ظالمانه و برخلاف عدالت است و باید اصلاح شود. دکتر احمدی‌نژاد با بیان این که جمهوری اسلامی ایران از عضویت برزیل در شورای امنیت استقبال می‌کند، گفت: کشورهای مستقل با نگاه انسانی باید به عضویت شورای امنیت در آمده تا با کمک کشورهای مستقل نظام جدیدی تعریف و حق وتو حذف شود. نشست خبری با رسانه‌های ملی و بین‌المللی فعال در برزیل، برنامه دیگر رئیس جمهور در برازیلیا بود. دکتر احمدی‌نژاد در این نشست در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر این که لحن اظهاراتتان به گونه‌ای بود که اگر عدم امکان تهیه اورانیوم 20 درصد وجود نداشته باشد، ایران قابلیت غنی‌سازی آن را دارد، تصریح کرد: قصد تهدید کسی را نداریم ما فقط اعلام کردیم با این که می‌توانیم غنی‌سازی 20 درصد را انجام دهیم، خواستار خریداری آن می‌باشیم و این را به عنوان عامل همکاری و تعامل هر چه بیشتر مطرح کرده‌ایم و مطابق مقررات آژانس بین‌المللی اتمی می‌توانیم نیازهای خود را تأمین کنیم.
صهیونیست‌ها جرأت حمله به ایران را ندارند
دکتر احمدی‌نژاد در پاسخ به سؤال دیگری درباره حمله نظامی احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران گفت: دوران حمله نظامی به پایان رسیده و امروز دوران گفت وگو و اندیشه است. سلاح، تهدید و حمله متعلق به دوران گذشته و انسان‌های عقب‌افتاده سیاسی است و آنهایی که شما اسم بردید، جرأت چنین کاری را ندارند و بسیار کوچک‌تر از آن هستند که بخواهند به ایران حمله نظامی بکنند.
استقبال از احمدی‌نژاد در فرودگاه لاپاز
رئیس‌جمهوری کشورمان پس از برزیل به منظور دیدار و گفت‌وگو با مورالس رئیس‌جمهور بولیوی سفر کرد. احمدی‌نژاد در بدو ورود به فرودگاه ال آل تو لاپاز مورد استقبال رسمی مورالس رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و مسئولان بلندپایه بولیوی قرار گرفت. پس از انجام تشریفات رسمی استقبال، ملاقات خصوصی رؤسای جمهور در کاخ ریاست‌جمهوری بولیوی انجام شد.


رئیس‌جمهور در سفر به دومین اقتصاد بزرگ قاره امریکا پیش بینی کرد
25 میلیارد دلار حجم تجارت ایران و برزیل


رئیس‌جمهور در سفر به برزیل که همراه با اعزام بزرگترین هیأت تجاری ایرانی به خارج از کشور بوده است، اعلام کرد: برنامه راهبردی ایران درخصوص برزیل ارتقای حجم مبادلات دو کشور به بیش از 25 میلیارد دلار است.
دکتر محمود احمدی‌نژاد دیروز در جمع تجار ایرانی و برزیلی که با همتای برزیلی خود حضور یافته بود، عنوان کرد: باید رقمی را برای ارتقای سطح همکاری‌های دو جانبه تعریف کرد و همه دست به دست هم دهیم تا آن هدف محقق شود.
به گزارش«ایران»، وی‌رقم پیشنهادی برزیل برای افزایش تبادلات همکاری تجاری و بازرگانی طی 5 سال را 25 میلیارد دلار خواند و گفت: با توجه به شناختی که از ظرفیت‌های دو کشور دارم این عدد باید به بالاتر از سطح پیشنهادی افزایش یابد که امیدوارم در مشورت‌ها و تبادل اطلاعات عدد نهایی اعلام شود.
محمود احمدی‌نژاد در این اجلاس گفت: دو کشور بزرگ ایران و برزیل از کشورهای توانمند جهان هستند که نگاه مشترک انسانی به مسائل جهانی دارند.
وی اعلام کرد: ایران و برزیل دارای ظرفیت عظیمی هستند که می‌توانند از این ظرفیت‌ها به صورت مکمل استفاده کنند. وی خواستار شناسایی فرصت‌ها در روابط
دو جانبه شد و اعلام کرد باید این فرصت‌ها هرچه سریع‌تر شناسایی شود.
احمدی‌نژاد در جمع تجار ایرانی و برزیلی با اشاره به روابط خاص جهانی گفت: شرایط فعلی نیازمند نظام جدیدی در بخش‌های مختلف است که همکاری نزدیک ایران و برزیل به نفع دو کشور، جهان و همکاری‌های منطقه‌ای است.
وی‌درخصوص‌اهمیت همکاری‌های تجاری گفت: بر این باوریم که همکاری تجاری دو کشور می‌تواند به الگوی همکاری‌های دوجانبه تبدیل شود.
هیأت تجاری ایران شامل 150 نفر از تجار و کارآفرینان بخش خصوصی و دولتی است که بزرگترین هیأت تجاری ایرانی به کشورهای خارجی محسوب می‌شود.
رئیس‌جمهور کشورمان با اشاره به حضور تجار در برزیل گفت: در حدود 26 حوزه تخصصی و بیش از 62 حوزه فرعی برای همکاری دوجانبه ایران و برزیل شناسایی شده است.
احداث پالایشگاه، صنایع، خودرو و قطعات آن، صنایع پتروشیمی، گردشگری، فناوری‌های پیشرفته شامل نانو، بایو و هوافضاوداروهای نوترکیب زمینه‌های شناسایی تیم ایران و برزیل است.
رئیس‌جمهور با اشاره به رابطه دوستانه شخصی خود با همتای برزیلی‌اش گفت: این رابطه دوستانه بین من و داسیلوا به نوع نگاه ما به مسائل جهانی برمی‌گردد. ما دوست داریم همه ملت‌ها در صلح و دوستی باشند، همه پیشرفت کنند و روابط
بر اساس دوستی و عدالت باشد.
وی در این اجلاس گفت: هر چند دو کشور همدیگر را دیر پیدا کردند اما با تلاش رؤسای جمهور دو کشور فاصله زمانی ایجاد شده جبران خواهد شد.
وی گفت: ایران و برزیل دوستانی خوب برای یکدیگر و یاران خوبی برای کشورهای مستقل و عدالت‌خواه هستند.
15 سال دیر اقدام کردیم
لولا داسیلوا هم در این نشست اعلام کرد: با توجه به شناختی که من از ظرفیت‌های دو کشور دارم تاکنون تنها از 5 درصد از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کرده‌ایم.رئیس‌جمهور برزیل با اشاره به سفر‌ آتی خود به ایران گفت: تا چند ماه آینده با یک هیأت بزرگ تجاری به ایران سفر خواهم کرد.
وی اعلام کرد: روابط دو کشور باید 15 سال پیش ارتقا پیدا می‌کرد بنابراین اعتقاد دارم در زمینه برقراری ارتباط تجاری بازرگانی با ایران نباید هیچ محدودیتی وجود داشته باشد.
وی تصریح کرد:بابرنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در فاصله سفر به ایران تلاش می‌شود تا موافقتنامه‌های بیشتری میان دو کشور امضا شود.
وی گفت: باید اطمینان پیدا کنیم که آینده خوبی در انتظار روابط دو کشور است.وی با اشاره به تجربه برزیل در زمینه اقتصاد گفت: هدف ما متنوع‌سازی و ایجاد موازنه تجاری است و ما به دنبال متنوع‌کردن جریان تجارت با کشورهای دیگر هستیم.وی از سفر دکتر احمدی‌نژاد و هیأت تجاری ایران تشکر کرد و گفت: قول می‌دهم همین تعداد تجار را از کشور برزیل به ایران بیاورم.وی افزود: جهان نسبت به 20 سال قبل نیازمند همکاری‌های گسترده تجاری جدید است و در دوره جهانی‌شدن باید به دنبال فرصت بود.قبل از سخنرانی رؤسای جمهور، نمایندگانی از وزارت صنایع و معادن ایران، وزارت امورخارجه و سازمان توسعه تجارت به بررسی آخرین وضعیت ارتباطات تجاری ایران و برزیل پرداختند.


دوشنبه 88 آذر 2 , ساعت 2:55 عصر

دختر طراح به جرم قتل پزشک جراح به قصاص محکوم شد

حوادث  - یک دختر طراح که متهم است پزشک جراحی را به قتل رسانده به رغم اینکه ادعا می کند در دفاع از خودش مرتکب قتل شده است به قصاص محکوم شد.

به گزارش خبرنگار اعتماد پرونده اتهامی این دختر که ریحانه نام دارد دو سال پیش وقتی مطرح شد که پلیس جسد یک پزشک جراح به نام مرتضی را که با ضربه چاقو به قتل رسیده بود، پیدا کرد. ماموران دریافتند چند پیامک بین مقتول و دختری به نام ریحانه رد و بدل شده است. به این ترتیب این دختر بازداشت شد. او در همان تحقیقات اولیه قتل را قبول کرد و گفت در دفاع از خودش مرتکب قتل شده است. او گفت؛ چند روز قبل از این اتفاق با مقتول و یکی از دوستانش به نام شیخی آشنا شدم.من در یک بستنی فروشی بودم و داشتم با تلفنم صحبت می کردم که آنها متوجه شدند من طراح هستم. می خواستم از مغازه خارج شوم که جلو آمدند و شماره شان را به من دادند و گفتند برای یک دفتر کار طراح می خواهند.

من شماره را گرفتم و بعد از مغازه خارج شدم. قدم زنان می رفتم که مقتول سوار بر تویوتا کمری جلو آمد. دوستش هم کنارش بود، آنها مرا سوار کردند. چون مرتضی مرد میانسالی بود به او شک نکردم و سوار شدم. چندین بار تاکید کرد و از من خواست حتماً شماره اش را در گوشی ام داشته باشم.

ریحانه ادامه داد؛ چند روز بعد دوست مرتضی تماس گرفت و با من قرار گذاشت تا دفتر کار را ببینم. ما در خیابان همدیگر را دیدیم و قبل از رسیدن به مقصد مرتضی از داروخانه وسایل خرید. وقتی به آپارتمان رسیدم دیدم آنجا خیلی کثیف است. معلوم بود سال ها کسی وارد آن محل نشده بود. مرتضی سجاده اش را پهن کرد که نماز بخواند. من در را نیمه باز گذاشته بودم اما او از من خواست در را ببندم و روسری ام را دربیاورم، قبول نکردم. وقتی از در فاصله گرفتم خودش جلو آمد و در را بست. خواست به من نزدیک شود. من قبول نکردم.

دستش را دور کمرم انداخت و من فرار کردم. عصبانی شده بود و می گفت تو نمی توانی به خواسته من بی توجهی کنی. یک لحظه که سرش را برگرداند من چاقو را از کیفم بیرون آوردم و از پشت ضربه یی به او زدم. مرتضی روی زمین افتاد. در همین هنگام در از بیرون باز و شیخی وارد شد. او به من گفت چه کار کرده یی؟ به سمت اپن آشپزخانه رفت، چند کاغذ آنجا بود برداشت و فرار کرد. بعد هم من از خانه بیرون آمدم. ریحانه در مورد اینکه چاقو را از کجا آورده بود، گفت؛ من چاقو را به پیشنهاد مقتول خریدم.او به من می گفت دختری در سن و سال تو نباید بدون وسیله دفاعی باشد. من هم چند روز قبل از حادثه به تجریش رفتم و چاقو را از آنجا خریدم.

تحقیقات پلیس نشان داد دو لیوان آبمیوه روی اپن آشپزخانه محل قتل وجود داشت که یکی از آنها را مرتضی مقتول پرونده خورده و دیگری برای ریحانه ریخته شده بود. آزمایش های انجام شده روی محتوای لیوان ها نشان می دهد آبمیوه ریحانه حاوی داروی بیهوشی بوده است. در همان زمان نماینده دادستان اعلام کرد مدارک علیه ریحانه کافی است و او مرتکب قتل عمد شده است و به دروغ می گوید قصد دفاع از خودش را داشته است. به همین سبب کیفرخواست به اتهام قتل عمدی برای این دختر صادر شد و متهم 19ساله در شعبه 74 پای میز محاکمه رفت. محاکمه ریحانه سه جلسه طول کشید. روز گذشته آخرین جلسه دادگاه برگزار شد. در ابتدای جلسه قاضی تردست که ریاست شعبه را بر عهده داشت نظریه پزشکی قانونی در مورد اختلال شخصیت ریحانه را خواند. در این گزارش آمده است؛ ریحانه دارای شخصیتی خودشیفته است. احساسی اغراق آمیز در مورد خودش دارد و فکر می کند مستحق لطف از سوی دیگران است. او دچار خودبزرگ بینی است و تصور می کند باید در مرکز توجه باشد. قاضی گفت پزشکی قانونی توصیه کرده است ریحانه از نظر بالینی هم مورد بررسی قرار گیرد که دادگاه لزومی بر انجام آن نمی بیند. وی سپس از ریحانه خواست آخرین دفاعیات خود را مطرح کند. دختر جوان که برای سومین بار در جایگاه متهم می ایستاد، گفت؛ من نظریه پزشکی قانونی را قبول ندارم. من دختری خودبرتربین نیستم. یک دختر معمولی هستم که اجازه ندادم نسبت به من هتک حرمت شود.

 این اتفاق در مورد افراد خودبرتربین نمی افتد. وی ادامه داد؛ من یک طراح هستم و مرا به بهانه طراحی به آن خانه بردند. اما موضوع چیز دیگری بود و قصد تعرض به من را داشتند که مقاومت کردم. سپس عبدالصمد خرمشاهی وکیل مدافع ریحانه در جایگاه حاضر شد. وی گفت؛ موکل من هنگام قتل از خود دفاع کرده و این ادعایش هم ثابت شده است. خرید هایی که مقتول از داروخانه کرده و توسط پلیس کشف شده و آبمیوه موجود در صحنه و محتویات آن نشان می دهد قصد تعرض نسبت به موکل وجود داشته است و او در این باره دروغ نمی گوید. موکل من به جز دفاع از خود انگیزه یی برای قتل و هیچ کینه و عداوتی با مقتول نداشته، ضمن اینکه فرار از محل حادثه نیز برایش ممکن نبود. امکان دسترسی به نیروی انتظامی هم نداشته و او مجبور بوده دست به چنین کاری بزند.

وی گفت؛ در شرایطی که فردی قصد تعرض به دختری را دارد چطور می توان انتظار داشت آن دختر بتواند منطقی تصمیم بگیرد و در آن لحظه به این فکر کند که باید ضربه را چطور بزند، چنین شخصی فقط می خواهد تهدید را از خود دور کند. خرمشاهی به فتوای فقها نیز اشاره کرد و گفت؛ بعضی از فقها گفته اند اگر فرد قصد تعرض داشته باشد، طرف مقابل جلوی آن را به هر نحوی بگیرد دفاع مشروع کرده است. قاضی تردست بعد از اینکه ختم جلسه را اعلام کرد، گفت؛ من بنابر وظیفه شرعی و قانونی باید طرفین را به مصالحه دعوت کنم. ریحانه با قصد قبلی دست به چنین کاری نزده است. از طرفی مقتول هم عمل درستی انجام نداده، هرچند ریحانه نباید او را می کشت و مقتول مستحق مجازات مرگ نبود. بنابراین من از اولیای دم می خواهم صرف نظر از آنچه در جلسات محاکمه گفته شد به خاطر جوانی متهم اعلام گذشت کنند. این تقاضا از سوی اولیای دم پذیرفته نشد و در نهایت هیات قضات شعبه 74 دادگاه کیفری وارد شور شدند و ادعای ریحانه در خصوص دفاع مشروع را رد و وی را به قصاص محکوم کردند


دوشنبه 88 آذر 2 , ساعت 2:54 عصر

هلاکت 6 قاچاقچی مسلح در نقطه صفر مرزی

حوادث  - به دنبال هلاکت چند قاچاقچی مسلح در نقطه صفر مرزی ، بیش از یک هزار و 800 کیلوگرم مواد مخدر کشف شد.

ماموران هنگ های مرزی زابل ، تایباد ، مریوان و سرخس به هنگام گشت در سطح حوزه های استحفاظی خود با شماری از اشرار مسلح درگیر شدند.
در پی این عملیات خونبار ، شش نفر از سوداگران مرگ کشته شدند و بیش از یک هزار و 800 کیلوگرم مواد مخدر ، چهار قبضه سلاح جنگی ، مقدار زیادی مهمات ، یک دستگاه دوربین شکاری و 100 دستگاه گوشی تلفن همراه معمولی و ماهواره ای به دست آمد.
پلیس پایگاه دریابانی «منات» استان هرمزگان نیز با توقیف دو فروند قایق موتوری 880 کیلو انواع مواد مخدر کشف کرد.هم اکنون تجسس برای دستگیری مجرمان فراری ادامه دارد.
چندی پیش ، نبرد خونبار پلیس استان یزد با قاچاقچیان مسلح ، کشف محموله بزرگ تریاک را به همراه داشت.افسران معاونت مبارزه با مواد مخدر «طبس» به دنبال تماس ماموران پاسگاه «نایبند» مطلع شدند محموله سنگین مواد مخدر در یک دستگاه نیسان وانت جاسازی شده است و موتورسوار مسلحی نیز آن را همراهی (اسکورت) می کند.گزارش ایسکانیوز می افزاید ، بنابراین ، پلیس جاده های اصلی و فرعی را زیر نظر گرفت و عملیات ویژه ای را در قلب کویر آغاز کرد.ماموران با ردیابی نیسان به تعقیب قاچاقچیان پرداختند و به راننده ای که با چراغ خاموش حرکت می کرد ایست دادند.او اما با دستپاچگی تا می توانست بر سرعت خودرو افزود و پلیس ، مجبور به تیراندازی شد.
در آن بین ، راننده نیسان زیر رگبار گلوله کشته شد اما همدستانش در تاریکی شب گریختند


<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ